اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

دانش آموزان در هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار مهمی داشتند

بخشدار چاروسا گفت: دانش آموزان در هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار مهمی داشتند

دانش آموزان در هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار مهمی داشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، همزمان با سراسر کشور و با حضور مسئولین محلی چاروسا و دانش آموزان دبیرستان پروین اعتصامی زنگ آغاز بازگشایی مدارس به صدادرآمد.

این مراسم که از ساعت 7:45صبح آغاز شد تا ساعت 9صبح ادامه داشت و در این مراسم رئیس آموزش و پرورش چاروسا، مسئول گزینش و مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش استان، بخشدار و روحانی مستقر در قلعه رئیسی به ایراد و سخنرانی پرداختند.

داربام بخشدار چاروسا در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس این هفته را نماد گرامیداشت رشادت شهدا و جانبازان دانست و تاکید کرد: جوانان در طول هشت سال دفاع مقدس و با طلایه داری که داشتند عظمت بزرگی را رقم زدند و هدف مشخص است که حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت و خودباوری است و دانش آموزان هم در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند با روحیه بسیجی با هر سن و سالی هم شود در مقابل زور دشمن ایستاد.

بخشدار چاروسا با تقدیر از مجموعه آموزش و پرورش در جهت بازگشایی مدارس تصریح کرد: در سالهای گذشته تعطیلی مدارس آسیب های جدی به همراه داشت اما باید تلاش کرد تا تعطیلی های گذشته جبران شود و اگر نگاهی به روحیه دانش آموزان کنیم تعطیلات مداوم برای دانش آموزان خسته کننده و نگران کننده بود و امیدواریم همه تلاش کنند تا بازگشایی های مداوم باشد.

در ابتدای این مراسم محمد شکوهی رئیس آموزش و پرورش چاروسا ضمن خیرمقدم به دانش آموزان و مسئولین در مراسم به صدادرآمدن زنگ بازگشایی مدارس عنوان کرد: خوشحالم که بعد از دو سال توانستیم زمینه حضور دانش آموزان در مدارس را فراهم کنیم و بازگشایی مدارس در سه گام طراحی شده که زیر 100 نفر، زیر 300 نفر و بالای 300 که امسال آموزش با کیفیت تر به شما دانش آموزان ارائه دهیم و از سه طریق آموزش ارائه خواهد شد که مدارس به صورت تلویزیونی، برنامه شاهد و حضوری صورت می گیرد.

رئیس آموزش و پرورش چاروسا تصریح کرد: کرونا خسارت های بسیاری در همه عرصه ها فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به مجموعه کشور وارد کرد و آسیب های فراوانی وارد نمود اما آسیبی که به نظام تعلیم و تربیت وارد کرد عمیق و غیرقابل جبران است و این مساله مهمی است که خانواده ها و همکاران و دانش آموزان آن را تایید می کنند.

وی افزود: کرونا دانش آموزان را دچار آسیب ها فردی کردو مهارت های ارتباطی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار داد و آسیب های مانند پرخاشگری، افسردگی، و رفتارهای پرخطری دیگری که ناراحت کننده هستند و دانش آموزان بسیاری از طریق تعاملات فرامی گیرند و برخی مهارتها مانند مسئولیت، مشارکت و کارهای گروهی تنها در مدرسه برای دانش آموزان مفهوم پیدا می کند و بنابراین آسیب های وارده آن قدر عمیق است که در تربیت نسلی ما شکاف ایجاد خواهد کرد.

شکوهی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش با سه شعار تضمین سلامت، استمرار آموزشی و ارتقاء کیفیت به عنوان سه راهکار کلان و سلامتی دانش آموزان تاکید دارد یادآور شد: با همین هدف سه شعار تحصیلی در استان با عنوان های برنامه ریزی هوشمند، فناروری و تولید و سلامتی و نشاط در تلاش است که بتواند سال تحصیلی خوبی برای دانش آموزان به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام باستی هم در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت اربعین حسینی عنوان کرد: حضور حماسی دانش‌آموزان در سالهای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نه تنها موجب گرمی و موفقیت جبهه‌ها شد بلکه شور و نشاط ویژه‌ای در داخل مدارس بوجود آمد و در مدت کوتاهی تبدیل به گسترده‌ترین شکل دانش‌آموزی کشور شد. 

همچنین در این مراسم عارف نیا نماینده اداره کل آموزش و پرورش استان هم خواستار توجه بیش از پیش به موضوع تحصیل دانش آموزان برای پیشرفت درسی شد و گفت: دانش آموزان مناطق محروم باید تلاش کنند تا بتوانند در مقاطع همچون کنکور به موفقیت های عظیمی دست یابند.

در ادامه زنگ بازگشایی مدارس به صدادرآمد.

"سیدحسن آرمند"

انتهای پیام/82021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول