اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

آغاز فعالیت مدرسه تلویزیونی ایران از امروز / 19 هزار و 600 کلاس درس تلویزیونی تشکیل شد

فعالیت مدرسه تلویزیونی ایران از امروز برای 15 میلیون دانش‌آموز آغاز شد.

آغاز فعالیت مدرسه تلویزیونی ایران از امروز / 19 هزار و 600 کلاس درس تلویزیونی تشکیل شد

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، فعالیت مدرسه تلویزیونی ایران از امروز برای 15 میلیون دانش‌آموز آغاز شد.

قرار است تمام دروس دانش‌آموزان از طریق مدرسه تلویزیونی ارائه شود همچنین در کنار اموزش تلویزیونی، آموزش از طریق شبکه شاد نیز برقرار خواهد بود.

مراسم آغاز مدرسه تلویزیونی امروز با حضور حمید شاه‌آبادی معاون سیما، علیرضا کاظمی سرپرست آموزش و پرورش و مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش در شبکه آموزش برگزار شد.

مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش گفت: 570 روز گذشت و مدرسه تلویزیونی ایران نزدیک به 19 هزار و 600 کلاس برای دانش‌آموزان برگزار کرد. 

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد همکلاسی‌های آسمانی، به ذکر خاطرات دهه 60 پرداخت و افزود: یاد روزنامه‌ دیواری‌ها که کار می‌کردیم و یاد انشاهایی که می‌نوشتیم، بخیر؛ مثلا موضوع انشاء «علم بهتر است یا ثروت؟» و با جان و دل جواب می‌دادیم که علم بهتر است و هنوز هم معتقدیم علم بهتر است.

علیرضا کاظمی سرپرست آموزش و پرورش در این مراسم، گفت: مدرسه تلویزیونی ایران با تمام مدرسه‌ها، یک وجه ممیزه منحصر به فردی دارد و شاید برنامه دیگری نمی‌تواند جای آن را پر کند.

وی ادامه داد: امروز مدرسه‌ تلویزیونی ایران با پوششی که در سراسر کشور دارد و با تدریس‌های نمونه، ممتاز و منحصر به فردی که برای جامعه معلمان ارائه می‌دهد، یک گنجینه ارزشمندی از روش‌های برتر تدریس است که معلمان ما هم در جای جای کشور می توانند استفاده کنند.

کاظمی با بیان اینکه مدرسه تلویزیونی ایران یکی از ارکان آموزش و پرورش نام گرفته است، گفت: آموزش و پرورش را با سه رکن مدرسه تلویزیونی، شبکه آموزشی دانش‌آموزان(شاد) و بازگشایی مدارس به صورت حضوری دنبال می‌کنیم.

حمید شاه‌آبادی معاون سیما نیز در این برنامه اظهار کرد: در این چند ماه که در معاونت سیما آمدم، عزم جدی را در تمام همکاران دیدم که به رغم تمام محدودیت‌ها، تلاش کردند. 

وی ادامه داد: امروز افتخار می‌کنیم که بالاترین دستاورد این اقدام، در حوزه عدالت آموزشی است. برترین معلمان و چهره‌ها و توانمندترین اساتید به تمام دانش‌آموزان درس می‌دهند.

شاه‌آبادی افزود: همراهی دو نهاد آموزش و پرورش و صدا و سیما بسیار ارزشمند بود و می‌تواند دستمایه باشد که در مدل‌های دیگر الگو قرار گیرد. 

وی تصریح کرد: یادی می‌کنم از دانش‌آموز علی لندی که با رفتار انسان‌دوستانه و قهرمانانه برای دهه هشتادی‌ها یک الگو شد. امروز دهه هشتادی‌ها نشان دادند که راه قهرمانان را ادامه می‌دهند و راه شهید سلیمانی ادامه دارد.

معاون سیما افزود: امروز چهار شبکه آموزش، چهار، قرآن و امید دست به دست هم دادند تا خاطره 19 هزار کلاس درس را ادامه دهند و صدا و سیما این انگیزه را دارد که گرچه کلاس‌های درس به سمت بازگشایی می‌روند اما مدرسه تلویزیونی ادامه دارد و یادگار و تحولی در نظام آموزشی است.

وی تصریح کرد: از 15 میلیون دانش‌آموز کشور، بیش از 85 درصد از آموزش‌های مدرسه تلویزیونی استفاده کردند که یک اقدام تحولی در آموزش کشور  است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول