اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روایتی از بازطراحی راکت‌های عراقی/موشک‌های ۵۰۰ متری که نقطه‌زن شد

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت:در دوران جنگ موشک ما 500 متر بیشتر برد نداشت اما امروز به واسطه همان ایستادگی‌ها موشک‌های با برد بسیار بالا و نقطه‌زن طراحی و تولید کرده‌ایم.

روایتی از بازطراحی راکت‌های عراقی/موشک‌های ۵۰۰ متری که نقطه‌زن شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار مجتبی فدا صبح امروز در مراسم اختتامیه لیگ علمی دانش‌آموزی پایا اظهار داشت: هر کشوری اگر خواست تشکیل شود مردم، جغرافیا و حکومتی که کشور را اداره کند نیاز دارد و این سه مؤلفه هر کجای دنیا باشد، می‌شود حکومت تشکیل داد؛ دوام و قوام حکومت‌ها به این سه پارامتر بستگی دارد و پارامتر چهارم، علم است که در کنار سه پارامتر اول دوام و قوام حکومت را تضمین می‌کند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان ادامه دادتحریم‌ها، سوء مدیریت‌ها، بی‌تدبیری‌ها و برخی اتفاقات مانع از آن شد که تمام ظرفیت‌های داخلی برای پیشرفت کشور به خدمت گرفته شود.

وی افزود: در اول جنگ، ما قدرت تولید سیم خاردار هم نداشتیم و وقتی که می‌خواستیم تهیه کنیم، به دلیل کاربردهای نظامی آن را به ما نمی‌دادند.

فدا اظهار کرد: در عملیات خیبر شهید طهرانی‌مقدم، شهید حسن قاضی، شهید غلامرضا یزدانی و جانباز سید حبیب اعتصامی بمب عمل نکرده عراقی را عقب آوردند و بعد آن را باز و جوشکاری کردند و بعد طوری طراحی کردند که بتوانیم به جزایر مجنون ببریم و به سمت عراقی‌ها شلیک کنیم که این موشک پانصد متر بیشتر برد نداشت و به هدف هم نخورد و عمل نکرد؛ ولی ما ناامید نشدیم و ما الان به واسطه همان ایستادگی‌ها موشک‌های با برد بسیار بالا و نقطه‌زن طراحی  و تولید کرده‌ایم.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان عنوان کرد: ما باید در علم به رشد برسیم و قدرت اول منطقه شویم ولی موضوع اصلی برای دوام و قوام یک حکومت، فرهنگ است؛ حضرت آقا گفتند که ما دنبال سلاح هسته‌ای و شیمیایی نیستیم؛ این فرهنگ است که ما را تقویت می‌کند؛ ما شهید زرین داریم که می‌گوید  وقتی عراقی خواب بود، در حال غذا خورن بود یا در حال آب خوردن به سمت او شلیک نمی‌کرد. 

وی خطاب به دانش‌آموزان تأکید کرد: این دیدگاه و افق دید بسیار بلندی است و شما می‌توانید مثل شهدا برای کشور منشا خیر و برکت باشید و شهدا جانشان را دادند و شما تمام توان و علم خود را سرمایه‌گذاری کنید تا بتوانید درخدمت کشور باشید.

فدا تصریح کرد: شما می‌توانید در عرصه علمی همان خدمات شهدا را به کشور انجام دهید؛ همان‌طور که در شبیه‌سازی، در سلول‌های بنیادین و انرژی هسته‌ای و نانو و کرونا پیشرفت کردیم و در کرونا ما به خود متکی بودیم و مثل دوران جنگ، مردم آمدند و کمک کردند؛ با روحیه انقلابی روی پیشرفت علمی کشور کار کنید.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به مسأله کرونا اظهار داشت: در دوران کرونا ما را تحریم کردند اما خودشان به دزدی ماسک و تجهیزات وسایل پزشکی از همدیگر افتادند اما در ایران می‌بینیم همه در کنار هم برای مقابله با این ویروس منحوس حضور دارند که امیدواریم با انجام هرچه زودتر واکسیناسیون شرایط به حالت عادی برگشته و زندگی سابق از سرگرفته شود.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان در پایان تاکید کرد: ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی علمی شما بسیاری از کارهای نشدنی را انجام دهیم و برای جمهوری اسلامی و نوجوانان و جوانانی مثل شما کار نشدنی وجود ندارد و به برکت وجود شما کشور ما قله‌های علمی را فتح خواهد کرد.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/آ/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول