اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

استقرار چهار موکب از کرمانشاه در کربلای معلی/ پذیرای زوار در مسیر بازگشت هستیم

رئیس ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه، از استقرار چهار موکب از این استان در کربلا خبر داد و گفت: این موکب‌ها با ۲۹۰ خادم تا سه روز بعد از اربعین با استقرار در شهر کربلا به زائران حسینی(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.

استقرار چهار موکب از کرمانشاه در کربلای معلی/ پذیرای زوار در مسیر بازگشت هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بهمن صحرایی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص چگونگی خدمات‌رسانی به زوار اربعین، اظهار داشت: همه ساله در مسیر راهپیمایی زائران ابا عبدالله الحسین(ع) موکب‌هایی به صورت مردمی و خودجوش برپا و در آن‌ها خدمات و امکانات بهداشتی و رفاهی به صورت رایگان به زائران ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: اما امسال با توجه به اعلام دولت عراق، محدودیت‌های برای حضور مردم و موکب‌های به واسطه همه‌گیری ویروس کرونا در کربلای معلی ایجاد شده است.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه تصریح کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده، به علت محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا امکان سفر زمینی در ایام اربعین به عراق وجود ندارد و موکب‌ها و زائران از طریق سفرهای هوایی در عراق حضور پیدا می‌کنند.

وی از استقرار چهار موکب از این استان در کربلا معلی خبر داد و افزود: حدود ۲۹۰ خادم از کرمانشاه برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی با گرفتن ویزا ساماندهی و به کربلای معلی اعزام شدند.

صحرایی با بیان اینکه این موکب‌ها تا سه روز پس از برگزاری مراسم اربعین در کربلا مستقر هستند، گفت: چهار کامیون اقلام حاوی مقداری مواد خوراکی برای پذیرایی از زوار در نظر گرفته شد.

وی همچنین به برپایی هشت موکب در سطح استان در مسیر بازگشت زوار اشاره کرد و گفت: طبق دستورات اعلام شده، مرز مهران استان ایلام در اربعین امسال تنها برای بازگشت زائران اربعین باز است، که در این راستا هشت موکب از کرمانشاه در مسیر‌های حمیل، اسلام آبادغرب، کرمانشاه، صحنه، و کنگاور برای پذیرای از زوار مستقر می‌شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول