اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

دختران هندبالیست قم روی سکوی چهارم آسیا ایستادند

دختران هندبالیست استان قم همراه با تیم ملی هندبال بزرگسالان ایران به مقام چهارم پیکارهای 2021 قهرمانی زنان آسیا دست یافتند.

دختران هندبالیست قم روی سکوی چهارم آسیا ایستادند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم‏، از دهه ۱۳۹۰ که تیم هندبال هدف‌پویان جوان قم در مسابقات لیگ‌های باشگاهی کشور می‌درخشید، استعداد دختران هندبالیست قم به سطح اول هندبال کشور نمایان شد و اکنون سه تن از بهترین‌های این رشته عضو ثابت تیم ملی ایران هستند.

فاطمه خلیلی‌ دروازه‌بان تیم ملی هندبال ایران است و الناز قاسمی و نوریه عباسی نیز چهره‌های شاخص تیم ملی در امر گلزنی محسوب می‌شوند، سه دختران هندبالیست شایسته‌ای که در ادامه روند پیشرفت‌های خود به همراه تیم ملی به مقام چهارم پیکارهای ۲۰۲۱ قهرمانی آسیا دست یافتند.

در پایان رقابت‌های این دوره هندبال قهرمانی زنان قاره کهن که با حضور ۱۱ تیم به میزبانی کشور اردن به انجام رسید، مهمتر از رتبه چهارمی آسیا، موفقیت ارزنده‌ای است که دختران هندبالیست قم در کسب مجوز صعود به پیکارهای هندبال قهرمانی زنان جهان کسب کردند.

در روز پایانی هجدهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی زنان آسیا تیم‌های ملی کره‌جنوبی و ژاپن دیدار نهایی را برگزار کردند که در پایان کره‌ای‌ها با نتیجه ۳۴ بر ۲۸ حریف قدرتمند خود را مغلوب کرده و بر سکوی نخست هندبال قاره کهن جای گرفتند.

در مسابقه رده‌بندی نیز تیم ملی هندبال ایران با حضور سه ملی‌پوش قمی خود به مصاف قزاقستان رفت و با پذیرفتن شکست مقابل حریف به مقام چهارم دست یافت، اما برای نخستین بار با توجه به حضور در جمع چهار تیم برتر جواز حضور در رقابت های جهانی را به دست آورد.

در پایان این دوره از مسابقات تیم ملی زنان ازبکستان با پیروزی بر هنگ‌کنگ پنجم شد و جواز حضور در رقابت‌های جهانی را به دست آورد، ضمن اینکه اردن میزبان در این رقابت‌ها جایگاهی بهتر از هفتمی کسب نکرد و سنگاپور نیز در رده نهم این رقابت‌ها به کار خود پایان داد.

انتهای پیام / 78002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول