اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

25 درصد صهیونیست‌ها دچار ناامنی غذایی هستند

نتایج یک بررسی در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که میزان ناامنی غذایی و گرسنگی در بین خانوارهای صهیونیست‌ رو به افزایش است.

25 درصد صهیونیست‌ها دچار ناامنی غذایی هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق داده‌های جدید بزرگ‌ترین سازمان غیرانتفاعی ضدفقر در فلسطین اشغالی، حدود ۲۵ درصد از خانوارهای دارای فرزند رژیم صهیونیستی از ناامنی غذایی و گرسنگی رنج می‌برند.

بنابر گزارش روزنامه «میدل ایست مانیتور»، گزارش سالانه سازمان «لکت» که خدمات رفاهی و کمک غذایی ارائه می‌دهد، نشان می‌دهد که از میان دو میلیون صهیونیستی که به تغذیه مناسب نیاز دارند، ۷۷۴ هزار نفر کودک‌اند که یک سوم از آن‌ها خردسال هستند.

بر اساس این تحقیقات، ۶۳۳ هزار خانواده اسرائیلی منابع کافی برای برآوردن نیازهای غذایی روزانه خود ندارند.

طبق این گزارش، بحران اقتصادی که با شیوع همه‌گیری کرونا همراه شد، افزایش چشمگیر ناامنی غذایی در فلسطین اشغالی منجر شد.

بنابر گزارش لکت، بحران ویروس کرونا موجب شد تا ۱۵۵ هزار صهیونیست در وضعیت ناامنی غذایی قرار گرفته و به حلقه فقر که قبلاً تجربه نکرده بودند، پیوستند.

«ارن وینتروب» مدیرعامل لکت در این خصوص گفت که شروع بیماری کرونا و بحران اقتصادی که پس از آن به وجود آمد، اندوه و درد خانوارهای کم درآمدی را که حتی قبل از شیوع کووید-19 نیز رنج می‌برند، تشدید کرده است.

وی تصریح کرد که مقام‌های رژیم صهیونیستی ۳۱ میلیون دلار برای حل این مشکل تخصیص داده‌اند اما مبلغ مورد نیاز برای حل این بحران، ۳۱۲ میلیون دلار است که بسیار از مبلغ تخصیص داده شده، بالاتر است.

وزارت رفاه رژیم صهیونیستی آن‌طور که در این گزارش آمده است، متعهد شده است مبالغ مورد نیاز برای افزایش امنیت غذایی را افزایش دهد که تاکنون این وعده محقق نشده است.

روزنامه تایمز اسرائیل گزارش کرده بود که طبق گزارش مرکز تحقیقات و اطلاعات کنست که ماه گذشته منتشر شده، در پایان سال ۲۰۲۰، تنها ۲۰۰ خانوار اسرائیلی از معضل کمبود غذا رنج می‌بردند که در حقیقت این رقم سه برابر پایین‌تر از رقم واقعی است.

وینتروب در ادامه افزود: «۲۰۰ خیریه روزانه ۸۰ هزار خانوار با معضل ناامنی غذایی را مورد حمایت قرار می‌دهند و این انجمن‌ها منتظر بودجه دولت هستند تا بتوانند به نیازهای بزرگ پاسخ دهند».

در آبان ماه سال ۹۹ سازمان صهیونیستی «لاتت» گزارش کرد که شمار خانوارهای اسرائیلی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند طی شیوع ویروس کرونا تقریباً ۵۰ درصد رشد کرده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول