اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

مسن‌ترین رزمنده کوهبنانی در دفاع مقدس: خدمت در رکاب حاج‌قاسم توفیقی بود که در جبهه نصیبم شد

عباس احمدی مسن‌ترین رزمنده اعزامی از کوهبنان به جبهه گفت: حضور در جبهه و در جمع رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله و خدمت در رکاب سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی، توفیقی بود که نصیب بنده شد.

مسن‌ترین رزمنده کوهبنانی در دفاع مقدس: خدمت در رکاب حاج‌قاسم توفیقی بود که در جبهه نصیبم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است تا با یادگاران و حماسه‌سازان دوران دفاع مقدس که بعضی در دورترین نقاط روستایی با گمنامی به سر می‌برند، بیشتر و بهتر آشنا شویم و به خاطرات ناب و ارزشمند آنان که همچون دری گرانبهاست گوش بدهیم.

در همین‌ راستا با مسن‌ترین رزمنده کوهبنان در دوران دفاع مقدس که هم خودش رزمنده بود و هم فرزندش را تشویق به حضور در جبهه ها می‌کرد و هم همسرش در پشت جبهه با کمک بانوان کوهبنانی به پخت نان بربری، انواع مربا‌، بافت کلاه و شال و بسته‌بندی خشکبار و آجیل برای رزمندگان مبادرت داشتند، به گفت‌وگو بنشینم.

وقتی به روستای ده‌خواجه کوهبنان و دیدار این رزمنده 78 ساله رفتیم، با لبی خندان و روی باز پذیرای ما شد و مرتب از عظمت و بزرگی حضرت امام‌ (ره) برایمان گفت و توصیه کرد که همواره گوش به فرمان ولایت و رهبری که به‌عنوان ولی امر مسلمین جهان است، باشیم که سعادت دنیا و آخرت را در پی دارد.

من و فرزند جانبازم برای گرفتن درصد و سهم‌خواهی از انقلاب به جبهه نرفتم

عباس احمدی اظهار کرد: در راستای لبیک به پیام و ‌کلام حضرت امام ‌(ره) در سال ۱۳۶۲ برای اولین‌بار به جبهه اعزام شدم و در طول دوران دفاع مقدس چهار مرتبه جمعا به‌مدت یک سال توفیق حضور در جبهه‌ها را پیدا کردم.

مسن‌ترین رزمنده کوهبنان در دوران دفاع مقدس افزود: برای دفاع از کشور اسلامی ، لبیک به ندای رهبر عزیز و دور شدن شر بدخواهان و‌ متجاوزین به جبهه‌ها عازم شدم.دوران دفاع مقدس موجب شد که روح معنویت، وحدت و همدلی در بین مردم ایران اسلامی حکمفرما شود و همه یک صدا در برابر دشمن متجاوز ایستادگی کنند.

جانباز دوران دفاع مقدس تاکید کرد: حضور در جبهه و در جمع رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله و خدمت در رکاب سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی توفیقی بود که نصیب بنده شد؛ در مرحله اول اعزام در قسمت خدمات بودم و مراحل دیگر در گردان‌های رزمی خدمت می‌کردم.

 یادگار دوران دفاع مقدس تصریح کرد: به رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس توصیه می‌کنم همواره قدردان نعمت ولایت و رهبری باشند و با همان روحیه بسیجی در راستای عمران و آبادانی کشور و پیشرفت در عرصه‌های مختلف گام بر دارند.  

احمدی ادامه داد: بنده یک فرزند پسر دارم که اکثر مواقع همزمان با هم در جهبه بودیم و او هم از جانبازان جنگ است.

جانباز دوران دفاع مقدس تصریح کرد: دوران دفاع مقدس نوعی دانشگاه بود؛ چرا که جبهه درس مرد، مردانگی، انسانیت، از خود گذشتگی، صداقت و.... را به ما آموخت.

یادگار دوران دفاع مقدس ابراز داشت: از زمان تأسیس بسیج در کوهبنان توسط شهید نوح مجیدی عضو بسیج شدم و در کنار شهید نوح مجیدی به خدمت پرداختم.

مسن‌ترین رزمنده کوهبنان در دوران دفاع مقدس گفت: جوانان کوهبنانی همانند دیگر جوانان نقاط مختلف کشور در جبهه‌ها حضور فعالی داشتند؛ برخی از آنان با شهادت به خدا پیوستند و گروهی به درجه جانبازی نائل شدند و تعدادی هم بهترین سال‌های عمرشان را در زندان‌های رژیم بعث سپری کردند.

جانباز دوران دفاع مقدس با اشاره به خاطراتی از دوران جنگ تصریح کرد: از اهواز به طرف منطقه عملیاتی والفجر ۲ در حرکت بودیم که در حین راه ماشین ما با یک دستگاه تریلی به‌شدت برخورد کرد؛ هر چهار رزمنده که داخل ماشین بودیم مجروح شدیم، که بنده در اثر پرت‌شدن از ماشین دچار شکستگی پا شدم وضعیت من از دیگران وخیم‌تر بود که بعد از یک هفته بستری در بیمارستان اهواز به بیمارستانی در کرمان انتقال داده شدم و بعد از آن به  آسایشگاه رزمندگان انتقال پیدا کردم که به‌مدت یک ماه در آن‌جا بودم و سرانجام پس از بهبودی، دوباره به جبهه‌ها اعزام شدم.

احمدی خاطرنشان کرد: من و فرزندم برای گرفتن درصد به جبهه نرفتیم و نیازی به آن نداریم، فقط خواهشمندم از کسانی که درصد جانبازی می‌دهند در کار خویش دقت کرده و تجدیدنظر کنند؛ آیا کسی که از ناحیه پا مشکل دارد و یا از ناحیه بدن شیمیایی شده و همچنین شنوایی یک گوش خود را  که در اثر موج انفجار از دست داده است، ۵ یا ۱۰ درصد در انقلاب سهیم بوده است؟

برپایی نشست‌های بصیرتی با موضوع سردار دل‌ها

اما حسن شفیع‌زاده‌کوهبنانی جوان‌ترین رزمنده کوهبنان است که در سال ۱۳۶۵ در حالی که ۱۶ سال داشت به جبهه اعزام و به‌مدت سه ماه و در سال ۱۳۶۶ هم مدت سه ماه و سیزده روز توفیق حضور در جبهه داشت.

جوان‌ترین رزمنده کوهبنان در دوران دفاع مقدس بیان داشت: یک ماه در کرمان آموزش دیدم و پس از آن به مدت ۲۵ روز هم در پادگان شهید محلاتی بگشتوئیه آموزش‌های نظامی را فرا گرفتم.

شفیع‌زاده تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس در کنار فرماندهان و رزمندگان درس شجاعت، ایثار و فداکاری را یاد گرفتم که باید در مقابل دشمن متجاوز بایستم و ذره‌ای کوتاه نیاییم.

یادگار دوران دفاع مقدس گفت: با توجه به شرایط موجود و به‌منظور گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، رزمندگان دوران دفاع مقدس خاطراتشان را برای نسل جوان بازگو کرده و ارتباط شان را با جوانان تقویت کنند.

وی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس سه برادر همزمان در جبهه بودیم که یکی از برادرانم از ناحیه پا مجروح شد.

شفیع‌زاده بیان داشت: دوران دفاع مقدس به معنی واقعی کلمه دانشگاه بود که درس انسان‌بودن و انسان‌ماندن را به ما آموخت.

جوان‌ترین رزمنده کوهبنان در دوران دفاع مقدس گفت: در کمین فاو بودیم‌ که سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی همراه چند نفر آمدند؛ یکی از دوستان به نام حسن نوری گفت حاج آقا من چاه‌کن هستم، اگر از این محل کانال حفر کنیم، می‌توانیم به عراقی‌ها ضربه بزنیم؛ همان روز حاج‌قاسم دستور دادند نیروها آمدند و شروع به حفر کانال کردند.

وی ابراز داشت: تلخ‌ترین خاطره‌ من‌ مربوط به گردان ۴۱۱ است برای مانور به زرند آمدیم. دو نفر در حین رزمایش به شهادت رسیدند.

شفیع‌زاده بیان داشت: در راستای ترویج مکتب سردار دل‌ها چند جلد وصیت‌نامه حاج‌قاسم را به بسیجیان و دوستانم هدیه دادم در کنار آن نشست‌های بصیرتی در مورد حاج‌قاسم داشته‌ایم.

انتهای پیام/ ۸۰۰۱۲/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول