اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

جاماندگان در مسیرهای ارادت/ مردم هویزه ثانی با زائران کربلا هم‌راه شدند+ تصاویر

همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین با تاسی از پیاده‌روی میلیونی نجف تا کربلا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از میدان شهید بهشتی آغاز و عاشقان حسینی تا گلزار شهدای شهر پل‌دختر را طی کردند.

جاماندگان در مسیرهای ارادت/ مردم هویزه ثانی با زائران کربلا هم‌راه شدند+ تصاویر

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری فارس از پل‌دختر، راه‌پیمایی نمادین اربعین در پل‌دختر با حضور خیل دل‌دادگان اهل بیت (ع) برگزار شد تا به واسطه شیوع کرونا و محدودیت اعزام زائر مردم هویزه ثانی این گونه ارادت خود را به امام حسین (ع) و یاران با وفایش نشان دهند.

استقرار تیم های مختلف هلال احمر، راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی برای برگزاری هرچه بهتر در مسیرهای تعیین شده و سایر مسیرهای منتهی به گلزار شهدا تعبیه و ضمن تسهیل در عبور و مرور شهروندان خدمات لازم به عزاداران حسینی ارایه شد.

 

هم‌چنین یکی از نکات مهم در مراسم اربعین امسال با توجه به شیوع کرونا، استقرار موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از عزاداران حسینی بود.

از نکات بارز اربعین امسال حضور نسل‌های جوان، رزمنده و ایثارگر، زنان و سال‌خوردگان بود که به هر نحوی خود را به این مراسم رسانده و با سر دادن لبیک یا حسین(ع)، ذکر صلوات بر ائمه اطهار از ساعت‌های اولیه صبح امروز حضور گسترده‌ای را از خود به جای گذاشتند و با قرائت زیارت عاشورا،اربعین امسال را گرامی داشتند.

حضور چشم‌گیر جوانان با سینه زنی و عزاداری برای شهدای دشت کربلا نیز شور و حال خاصی به این آیین بخشید.


 

امام جمعه پل‌دختر در مسیر راه‌پیمایی در گفت و گو با خبرنگار فارس در پل‌دختر به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اربعین یک رزمایش عظیم و شگفتی ساز از دیدگاه مقام معظم رهبری است که اتحاد و همبستگی مسلمانان در آن تقویت می‌شود.

حجت الاسلام سید محسن موسوی اظهار کرد: خیل عظیم عاشقان حسینی که امسال به واسطه شیوع ویروس کرونا توفیق حضور در پیاده‌روی نجف تا کربلا را نداشتند در شهر پل‌دختر با گرامی‌داشت این روز تا گلزار شهدای این شهر راطی طریق کردند.

وی افزود: ستاد اربعین شهرستان پ‌لدختر با یک برنامه‌ریزی تصمیم گرفت این فرصت را برای عاشقان حسینی در شهرستان ایجاد کند که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی همزمان با اربعین حسینی با این اجتماع عشق و ارادت خود را نسبت به اهل بیت و ابا عبدالله الحسین (ع) نشان دهند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول