اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نوعی‌اقدم: اقتدار ایران مرهون دفاع مقدس است/ ملت متحد و منسجم در برابر هر تهدیدی پیروز می‌شود

پیشکسوت دفاع مقدس گفت: اقتدار کنونی ایران اسلامی مرهون دوران دفاع مقدس است و اوج بالندگی ایران در عرصه‌های دفاعی را باید محصول خودباوری برآمده از دفاع مقدس دانست.

نوعی‌اقدم: اقتدار ایران مرهون دفاع مقدس است/ ملت متحد و منسجم در برابر هر تهدیدی پیروز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار رحیم نوعی اقدم در جمع خانواده شهدا و ایثارگران و بسیجیان استان هرمزگان در اظهاراتی با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس در فرهنگ ملت ایران، بیان داشت: حاصل دلدادگی فرزندان این آب و خاک به امام راحل (ره) و عشق به اسلام و میهن اسلامی سبب شد تا دشمن حتی نتواند یک وجب از خاک این کشور را در اشغال خود بگیرد و این تنها جلوه بیرونی اقتدار برآمده از اعتقادات بسیجیان ما در جبهه‌ها بود.

وی با بیان این که نگاهی به تاریخ چند دهه پیش از وقوع جنگ تحمیلی نشان می‌دهد که دشمن هرگاه اراده کرد، قطعه ای از خاک این کشور را از آن جدا کرد، افزود: بدنبال وقوع انقلاب اسلامی و در حالی که کشور در گیر و دار یک تحول بزرگ سیاسی و اجتماعی بود، جنگی تمام عیار را به ملت ایران تحمیل کردند تا ضمن متوقف ساختن انقلاب اسلامی و ارزش‌های برآمده از آن، قطعات مختلفی از پیکره ایران اسلامی را از آن جدا کنند و این حداقل‌هایی بود که در نظر گرفته بودند ولی خواست آنها اشغال همه ایران بود تا ریشه انقلاب اسلامی را در همان اولین روزها و ماه‌های آن بخشکانند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: فرزندان شما در بسیج و سپاه و ارتش در دوران دفاع مقدس با وحدت کلمه در کنار هم در برابر دشمنی ایستادند که از ناحیه دهها قدرت استکباری مورد حمایت اطلاعاتی، مالی، تسلیحاتی و نیروی انسانی قرار داشت اما تجربه دوران دفاع مقدس نشان داد که اگر ملتی عزم خود را جزم کند و اگر ملتی متحد و همدل باشد، هرگز نمی‌توان او را شکست داد و آنها فکر کرده بودند که با حمله به ایران می‌توانند انقلاب اسلامی را یک سره کنند اما شکست آنان در این معادله، قدرت و قوام انقلاب اسلامی را دوچندان کرد.

سردار نوعی‌اقدم همچنین خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از توفیقات نظامی ما در عرصه‌های موشکی، پدافندی، پهپاد و ... حاصل فرهنگ برآمده از دوران دفاع مقدس است و ما بر خلاف آنچه دشمن می‌خواست، با 8 سال جنگ تحمیلی قوت و قدرت گرفتیم و روحیه‌ای خودباوری و ایمان در نیروهای مسلح کشورمان نیز مرهون همین دوران باشکوه است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای دوران دفاع مقدس عنوان کرد: شهدای مدافع حرم در امتداد شهدای 8 سال دفاع مقدس هستند و عزت و اقتدار منطقه‌ای ایران را رقم زدند و سبب حفظ یکپارچگی و امنیت پایدار میهن اسلامی‌مان شدند.

این پیشکسوت دفاع مقدس با یادکردی از همه شهدای خلیج فارس و بخصوص شهدای استان هرمزگان و همچنین همه رزمندگان هرمزگانی لشکر 41 ثارلله به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی، بیان داشت: عطر وجود حاج قاسم عزیز و همه شهدای مقاومت در سراسر ایران اسلامی و بخصوص در هرمزگان احساس می‌شود و برپایی مراسمات باشکوه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و دفاع مقدس، جلوه‌ای از تداوم این راه است.

انتهای پیام/ 88055

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول