اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

علت قطع لوله‌های غیر مجاز انتقال آب کشاورزان بخش ارم

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب دشتستان در خصوص قطع لوله های غیر مجاز انتقال آب کشاورزان بخش ارم گفت: دشت ارم جزئی از دشت‌های ممنوعه بحرانی محسوب می‌شود به این معنی که سالیانه بیش از دو متر از سفره آب زیرزمینی افت کرده و متاسفانه در آینده احتمال خشک شدن سفره آب زیرزمینی زیاد می‌باشد.

علت قطع لوله‌های غیر مجاز انتقال آب کشاورزان بخش ارم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتستان، یاسر حیدری صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران در خصوص قطع لوله‌های غیر مجاز انتقال آب کشاورزان بخش ارم اظهار داشت: در پی انتشار کلیپی از کشاورزان بخش ارم دشتستان مبنی بر قطع و پلمب لوله‌های غیر مجاز آب کشاورزی بدون حکم قضایی و برخورد نامناسب نیروی انتظامی با کشاورزان به آگاهی عموم می‌رساند که دشت ارم جزئی از دشت‌های ممنوعه بحرانی محسوب می‌شود به این معنی که سالیانه بیش از دو متر از سفره آب زیرزمینی افت کرده و متاسفانه در آینده احتمال خشک شدن سفره آب زیرزمینی زیاد می‌باشد.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب دشتستان تاکید کرد: استفاده بهینه، معقول و قانونی خواسته اغلب کشاورزان بخش ارم می‌باشد ولی متاسفانه تعدادی کشاورز اقدام به انتقال آب و اضافه برداشت از سفره آب زیرزمینی می‌نمایند.

وی افزود: اداره منابع آب در راستای اجرای قانون و حمایت از کشاورزان مجاز پس از اطلاع رسانی و نصب بنر و پس از ابلاغ اخطاریه، علیه کشاورزان غیر مجاز اقامه دعوا نموده و با اخذ دستور قضایی با همراهی نیروی محترم انتظامی اقدام به قطع لوله و پلمب آن جهت جلوگیری از اضافه برداشت نموده است.

حیدری خاطرنشان کرد: در اجرای این مأموریت حقوق شهروندی همانند مابقی مأموریت‌ها به درستی رعایت گردیده است.

دادستان دشتستان اظهار داشت: این حکم بر اساس قانون و پیگیری حقوق عامه صادر و اجرا گردیده و در اجرای آن هیچگونه ضرب و شتم و یا توهین و بی احترامی به کشاورزان عزیز صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود کشاورزان عزیز جهت پایداری منابع آب و اشتغال پایدار تابع قانون بوده و به حکم قانونی صادره تمکین نمایند.

حیدری در پایان یادآور شد: افرادی که با انتشار کلیپ در فضای مجازی موجب خدشه دار شدن خدمات شبانه روزی ماموران انتظامی گردیده‌اند تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول