اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ارتباط بین مسجد و دانشگاه باعث رشد فعالیت‌های علمی و فرهنگی می‌شود

رئیس دانشگاه پیام نور واحد اسلامشهر گفت: با ایجاد ارتباط بین مسجد و مجموعه علمی دانشگاه، ضمن ارتقاء موفقیت فعالیت‌ها، در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی زمینه رشد و شکوفایی بیشتری نسبت به گذشته بوجود می‌آید.

ارتباط بین مسجد و دانشگاه باعث رشد فعالیت‌های علمی و فرهنگی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، حمید یزدانی رئیس دانشگاه پیام نور واحد اسلامشهر، در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری با امور مساجد که صبح امروز در محل مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به رسالت و هدف مشترک مسجد و دانشگاه در جهت انسان سازی و رساندن افراد به رشد و کمال در عرصه های مختلف دینی، فرهنگی و علمی ایجاد ارتباط و تعاملات بیشتر بین این دو حوزه علمی و فرهنگی امری ضروری و اثر گذار است.

یزدانی افزود: با توجه به آثار اجتماعی فرهنگی و تاثیر گذاری این تعاملات در عرصه های مختلف در جامعه، ایجاد ارتباط بین بخشی بین مسجد و دانشگاه، باید در جهت کمک به رفع مشکلات و نیازهای جامعه در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی این تعاملات هدفمند و برنامه ریزی منسجم ایجاد شود.

رئیس دانشگاه پیام نور واحد اسلامشهر، با تاکید بر آمادگی اساتید و پژوهشگران این واحد دانشگاهی برای همکاری با ارگانها و نهادهای مستقر در این شهرستان در زمینه های مختلف، خاطر نشان کرد: با ایجاد ارتباط بین مسجد و مجموعه علمی دانشگاه، ضمن ارتقاء موفقیت فعالیتها، در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی زمینه رشد و شکوفایی بیشتری نسبت به گذشته بوجود می آید.

حجت الاسلام یعقوب صفیاری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان اسلامشهر نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: با توجه به وجود ظرفیت و پتانسیل های مختلف در شهرستان اسلامشهر در زمینه های علمی، فرهنگی، دینی، اقتصادی و وجود ۱۶۰ مسجد در شهرستان اسلامشهر، حرکت به سوی تقویت روحیه و باورهای دینی و نیز ارتقای ارزشهای انسانی باید به صورت جدی دنبال شود.

حجت الاسلام  صفیاری افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی بویژه در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی، مساجد نقش و جایگاه ویژه ای ایفا کرده و تاثیر مضاعف و غیر قابل وصفی در به ثمر رسیدن این انقلاب داشته اند وهمواره بعنوان یکی از مهمترین مراکز اجتماعی و مردمی در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می رود.

رئیس مرکز امور رسیدگی به مساجد شهرستان اسلامشهر، با اشاره به انجام فعالیتهای گوناگون دینی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و در مساجد با حضور اقشار مختلف مردم، خاطر نشان کرد: با ایجاد وحدت و همکاری بین دانشگاه و مسجد و استفاده از ظرفیتهای طرفین ،ضمن ارتقای سطح علمی  و دانش فعالان اجتماعی در مساجد، زمینه رشد و شکوفایی فعالیتها و ارتقاء دانش علمی و فنی در کنار تقویت روحیه مذهبی، انقلابی و جهادی افراد در ارائه خدمات بهینه به گروههای هدف افزایش یافته و مانع از گرایش جوانان و نوجوانان به فعالیتهای غیر دینی و غیر اخلاقی و جرم خیز در جامعه می شود.

در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری بیشتر بین دانشگاه پیام نور و مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان اسلامشهر در زمینه گسترش فعالیت هایی در خصوص توانمندسازی، مهارت افزایی و نیز کمک به رفع نیازها و مشکلات جامعه به امضای روسای این مراکز علمی و مذهبی رسید.

براساس این تفاهم نامه دانشگاه پیام نور و امور مساجد شهرستان در خصوص برگزاری کلیه دوره های آموزشی و مهارتی در جهت ارتقای سطح مهارت و دانش همه اقشار  با بکارگیری اساتید خبره و صدور گواهینامه معتبر و قابل ترجمه از وزارت علوم،تحقیقات و فناوری در راستای کمک به اشتغال زایی و کارآفرینی اعلام آمادگی کرده و از این پس اقدامات جدی تر در زمینه فعالیتهای ذکر شده انجام خواهد شد.
انتهای پیام /۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول