اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

جامعه‌سازی و تمدن‌سازی از مهمترین کارکردهای آموزش و پرورش است

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از بهترین بسترهای مهم برای ساختن ذهن و تفکر نسل جدید جامعه است گفت: جامعه‌سازی و تمدن‌سازی از مهمترین کارکردهای آموزش و پرورش است.

جامعه‌سازی و تمدن‌سازی از مهمترین کارکردهای آموزش و پرورش است

 به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، زنگ ایثار و مقاومت به مناسبت تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور در مراسمی نمادین در سیستان و بلوچستان به صدا درآمد.

سردار محمد کرمی در این مراسم اظهارداشت: ایمان رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل نیروی الهی بود که همه رزمندگان را به حرکت در می‌آورد و موجب شد تا اهداف اسلام تبیین شود.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور افزود: در دوران دفاع مقدس فعالیت علمی تعطیل نشد بلکه رزمندگان توجه ویژه ای به علم داشتند.

وی بیان کرد: آینده جامعه با معیارهای تعیین شده آموزش و پرورش حرکت می کند به همین سبب رسالت معلمان بسیار سنگین است. 

کرمی با بیان اینکه امروز جهاد تمام نشده و آموزش و پرورش یکی از بهترین بسترهای مهم برای ساختن ذهن و تفکر نسل جدید جامعه است افزود: جامعه‌سازی و تمدن‌سازی از مهمترین کارکردهای آموزش و پرورش است.

سردار کرمی با بیان اینکه آسیب به ذهن و روان دانش‌آموزان به هیچ وجه قابل جبران نیست و این مهم نشان دهنده وظیفه خطیر معلمان است، تاکید کرد: در دستگاه تعلیم و تربیت ما باید دانش‌آموزان خلاق، متفکر و مومن به صورت مهارت‌محور تربیت شوند تا بعد از اتمام دوران تحصیل به عنوان یک کارآفرین دانش آموخته شوند.

وی ادامه داد: ماباید جوانان را مهارت محور، پرورش دهیم تا ده ها شغل ایجاد کنند و با مهارت وارد دانشگاه شوند تا دغدغه شغل نداشته باشند.

سردار کرمی با تاکید بر اینکه از دانش‌آموزان انتظار می‌رود از تمام خلاقیت و توان خود در راه پیشرفت کشور استفاده کنند خاطرنشان کرد:  الگو قرار دادن شهدا و تلاش در راه خدا رمز موفقیت دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه اکنون نوبت دانش‌آموزان است که با توکل بر خدا در حوزه علم و دانش برتر و پیشتاز باشند تصریح کرد: خلاقیت، توانمندی و تفکر توحیدی رزمندگان در دوران دفاع مقدس آن چیزی است که باید برای نسل جدید به تصویر کشیده شود.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول