اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

رتبه علوم پزشکی لرستان در ارزشیابی تحقیقاتی مبنای واقعی ندارد/ اظهارات وزارتخانه پیگیری شود

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه جایگاه لرستان به طور قطعی رتبه آخر جدول تحقیقاتی نیست، افزود: بر این اساس داده‌های دانشگاه علوم پزشکی لرستان از دست رفته و وزارتخانه به دلیل نبود اطلاعات دقیق باید این موضوع را پیگیری کند.

رتبه علوم پزشکی  لرستان در ارزشیابی تحقیقاتی مبنای واقعی ندارد/ اظهارات وزارتخانه پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، ابراهیم فلاحی ظهر امروز در شست خبری با اصحاب رسانه لرستان، با اشاره به روند رو به رشد تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی استان، اظهار کرد: در مجموع از نظر پایش برنامه عملیاتی در ردیف دانشکده‌های شایسته تقدیر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان بر اساس شاخص‌های جدید ارزشیابی، عملکرد گذشته را مورد ارزیابی قرار داد، چرا که بر اساس برنامه‌های عملیاتی، اقدامات برای روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان به رتبه ۱۰ این مجموعه از بین ۲۵ دانشگاه تیپ ۲، اشاره و تصریح کرد: مدیریت پژوهشی کووید ۱۹ این دانشگاه رتبه نخست را به خود اختصاص داده و این به معنای حرکت صحیح این مجموعه بوده است.

فلاحی بیان داشت: با وجود بودجه و تخصیص پائین اعتبارات، اما مدیریت در بخش کووید مطلوب بوده و توانسته عملکرد خوبی از خود بر جای گذارد. 

وی، با بیان اینکه جایگاه لرستان به طور قطعی رتبه آخر جدول تحقیقاتی نیست، افزود: بر این اساس داده‌های دانشگاه علوم پزشکی لرستان از دست رفته و وزارتخانه به دلیل نبود اطلاعات دقیق باید این موضوع را پیگیری کند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان، عدم مستندسازی را یکی از ضعف‌های این دانشگاه عنوان و تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید ارتقای سلامت و نه رتبه‌سازی را اولویت کاری خود قرار دهد.

فلاحی با اشاره به رتبه جهانی ۲۶۸۵ دانشگاه علوم پزشکی لرستان، از روند رو به رشد این مجموعه طی سال‌های اخیر خبر داد.

وی در ادامه به برخی بی‌اخلاقی‌های پژوهشی اشاره و خاطرنشان کرد: چرا اخلاق را در پژوهش رعایت نمی‌کنیم و مقاله رد و بدل و پول گرفته می‌شود، برای اینکه کسی که می‌خواهد استادیار شود، نیاز به چند مقاله دارد و از این رو با پرداخت پول چند مقاله را تهیه می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول