اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مقاوم‌سازی نیمی از واحدهای فرسوده روستایی در استان مرکزی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: نیمی از 104 هزار واحد مسکن روستایی فرسوده در استان مرکزی مقاوم سازی شده‌اند.

مقاوم‌سازی نیمی از واحدهای فرسوده روستایی در استان مرکزی

 محمدرضا رضافرح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: عملیات اجرایی ساخت واحد مسکن محرومین در ساوه آغازشده که برای ساخت واحدهای مسکن محرومین بالغ بر 70 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و 100 میلیون تومان نیز تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: در حال حاضر 2700 واحد در مراحل مختلف ساخت داریم که برخی از آنها در مرحله نازک کاری، برخی نزدیک به بهره برداری و برخی نیز دچار مشکلات زمین بودند که مسائل آنها رفع و فعالیت آنها آغاز شده که امیدواریم تا 18 ماه موعد مقرر به بهره برداری برسند.

وی با بیان اینکه مقاوم‌سازی 104 هزار واحد مسکن روستایی فرسوده در استان در دستور کار بنیاد مسکن است، گفت: 55 درصد از این واحدها اکنون مقاوم سازی شده و 5 هزار واحد مسکونی نیز که در اثر سیل و بارش باران دچار آسیب شده بود، مجددا ساخته شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان افزود: در سال گذشته 2 هزار واحد برای محرومان تامین اعتبار شد که مجموعا 60 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت شد و باتوجه به پیشرفت حدود 95 درصدی پروژه پیش بینی می‌شود تا پایان مهرماه عملیات ساخت به اتمام برسد. 

وی با اشاره به اهدای بیش از 38 هزار تن سیمان رایگان برای ساخت این واحدها گفت: تلاش می‌کنیم در سریع‌ترین زمان ممکن مسکن محرومین را آماده و به جامعه هدف تحویل دهیم.

 رضافرح بیان کرد: هم‌اکنون عملیات اجرایی 75 واحد مسکن محرومین در شهرهای آوه، غرق آباد و نوبران آغاز شده که با توجه به اینکه نرخ رشد جمعیت خصوصا جمعیت جوان در شهرستان بالاست یکی از مهم‌ترین نیازهای موجود مسکن است و باید با تامین مسکن ارزان قیمت این مشکل را رفع کرد. 

وی افزود : از سال گذشته تا کنون حدود 194 واحد در سطح شهرستان در حال ساخت است که 40 واحد در آوه، 104 واحد در غرق آباد و حدود 50 واحد نیز در نوبران است که برخی از آنها در ابتدای کار و برخی در وضعیت تمام اسکلت است که تلاش می‌شود تا سال آینده این واحدها به بهره برداری برسند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول