اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

خاجی در تماس تلفنی دیپلمات نروژی: تحریم‌های ظالمانه علیه مردم سوریه برچیده شود

مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی دیپلمات نروژی بر برچیده شدن تحریم‌های ظالمانه علیه مردم سوریه، انتقال کمک‌های بشردوستانه به مردم ، بازسازی سوریه و مهیا کردن شرایط بازگشت آوارگان سوری به وطن خود تأکید کرد.

خاجی در تماس تلفنی دیپلمات نروژی: تحریم‌های ظالمانه علیه مردم سوریه برچیده شود

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، خانم «هیلده هارالدستاد» نماینده ویژه وزارت امور خارجه نروژ در امور عراق و سوریه امروز (سه شنبه) با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی تلفنی گفت‌وگو و درباره آخرین تحولات سوریه رایزنی و تبادل نظر کرد.

خاجی در این گفت‌وگو ضمن تاکید بر لزوم برچیده شدن تحریم‌های ظالمانه علیه مردم سوریه، خواستار توجه جامعه جهانی به آلام مردم، شدت بخشیدن به انتقال کمک‌های بشردوستانه به ساکنان همه نقاط این کشور، بازسازی سوریه و مهیا کردن شرایط بازگشت آوارگان سوری به وطن خود شد. 

وی همچنین تحریم‌های تحمیل شده بر دولت سوریه و سیاسی کردن نحوه توزیع کمک‌های بشردوستانه و بازسازی این کشور را، عاملی در جهت تشدید شرایط سخت مردم سوریه دانست ‌و خواستار بر چیده شدن تمامی آنها شد.

نماینده ویژه وزارت امور خارجه نروژ نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در تسهیل گفت‌وگوها و حل و فصل سیاسی بحران سوریه به ویژه در چارچوب روند آستانه، اعلام کرد نروژ با توجه به عضویت غیردائم خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد، اهمیت زیادی برای پیشبرد روند سیاسی به ویژه در چارچوب کمیته قانون اساسی قائل است. 

در این گفتگو، طرفین بر لزوم تداوم مبارزه با تروریسم در سوریه و در کل منطقه تاکید کردند.

به گزارش فارس، مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران اول شهریور ماه نیز در گفت‌و‌گوی تلفنی با نماینده دبیرکل سازمان ملل ضمن مخالفت با تحریم‌ها و فشار دول غربی به دولت سوریه و اشاره به شرایط سخت زندگی مردم و تشدید بحران کرونا، خواستار افزایش و تسریع در انتقال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به این کشور شد. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول