اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

حکمرانی مجازی| توقف فعالیت سی ان ان در فیس بوک استرالیایی به علت قوانین جدید

شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد فعالیت خود در نسخه استرالیایی فیس بوک را متوقف می کند، زیرا بر اساس قوانین جدید این کشور در برابر نظرات کاربران در صفحه خود مسئول است.

حکمرانی مجازی| توقف فعالیت سی ان ان در فیس بوک استرالیایی به علت قوانین جدید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، بر اساس حکم دادگاهی در استرالیا که در آینده می تواند به یک رویه قضایی تبدیل شود، ناشران اخبار در این کشور در صورت توهین و افترا توسط کاربران در بخش نظرات صفحات خود در شبکه های اجتماعی مسئول بوده و پیگرد قضایی آنها ممکن است.

از سوی دیگر فیس بوک اعلام کرده هیچ کمکی برای از کار انداختن و غیرفعال کردن چنین نظراتی در استرالیا به سی ان ان نخواهد کرد. لذا سی ان ان هم اعلام کرده چاره ای جز توقف فعالیت های خود در فیس بوک استرالیا ندارد.

سی ان ان که در مالکیت ای تی اند تی است، اولین سازمان خبری بزرگ جهان است که فعالیت خود را در فیس بوک استرالیا متوقف می کند. دستگاه قضایی این کشور تاکید دارد که ناشران اخبار مسئول اظهارنظرهای ذیل مطالب خود نیز هستند، حتی اگر خود مطالب ارسالی حاوی توهین و افترا نباشند.

سی ان ان از جمله رسانه های مهم و پرتوجه در استرالیا نیست، اما این تصمیم آن ممکن است در دنیای شبکه های خبری و اطلاع رسانی بازتاب داشته باشد و منجر به تصمیم گیری های مشابه شود. سخنگوی سی ان ان در بیانیه ای از فیس بوک به علت عدم حمایت برای حذف نظرات نامناسب انتقاد کرده و گفته است: از اینکه فیس بوک یک بار دیگر موفق به تضمین این مساله نشده که پلتفرم آن محلی برای روزنامه نگاری مسئولانه و گفتگوی سازنده در مورد رویدادهای جاری میان کاربرانش باشد، ناامید شده ایم.

انتهای پیام/

https://www.reuters.com/technology/cnn-quits-facebook-australia-citing-defamation-risk-2021-09-29/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول