اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فراکسیون نزدیک به رئیس‌جمهور لبنان خواستار تحقیقات جامع درباره انفجار بندر بیروت شد

فراکسیون وابسته به رئیس حزب «التیار الوطنی الحر» در پارلمان لبنان بر ضرورت اجرای تحقیقات جامع درباره انفجار بندر بیروت و توجه به کشف اخیر نیترات آمونیوم در این کشور تأکید کرد.

فراکسیون نزدیک به رئیس‌جمهور لبنان خواستار تحقیقات جامع درباره انفجار بندر بیروت شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فراکسیون «لبنان القوی» وابسته به رئیس حزب «التیار الوطنی الحر» (جریان ملی آزاد - نزدیک به رئیس جمهور) مخالفت خود با هر گونه تلاش برای ناکام گذاشتن تحقیقات در حادثه انفجار بندر بیروت را اعلام کرد.

طبق گزارش شبکه المنار، این فراکسیون تأکید کرد که اجرای تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت باید همه جانبه و جامع باشد و نباید کشف اخیر نیترات آمونیوم در البقاع که مشخص شد نوعی ارتباط بین آن و نیترات بندر بیروت وجود داشته، نادیده گرفته شود.

فراکسیون مذکور همچنین ضرورت برگزاری انتخابات به عنوان دستآورد قانون اساسی تأکید کرد و افزود که در قانون بر حق مشارکت افراد غیر مقیم کشور در انتخابات تأکید شده است.

اخیرا «بسام المولوی» وزیر کشور لبنان از توقیف یک کامیون حاوی ۲۰ تن نیترات آمونیوم در این کشور خبر داد و گفت که این کامیون در «بعلبک» توقیف  و به منطقه‌ای امن در «بدنایل» (در البقاع) منتقل شده است.

روز سه شنبه (دیروز) فرماندهی ارتش لبنان اعلام کرد که نُه نفر دیگر در ارتباط با محموله نیترات آمونیوم که در تاریخ ۱۷/۹/۲۰۲۱ در چهار راهی شهرک ‌إیعات کشف شد، بازداشت شدند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول