اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

ورود تصویر شهید لندی به نوشت‌افزار دانش‌آموزان/ در تولید خودکار خودکفا هستیم

مدیرعامل مجمع ایرانی - اسلامی گفت: در چند روز اخیر، تصاویری از شهید نوجوان علی لندی، متناسب با اصول نوشت‌افزار طراحی شده‌ است.

ورود تصویر شهید لندی به نوشت‌افزار دانش‌آموزان/ در تولید خودکار خودکفا هستیم

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محمد یقینی مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی - اسلامی در برنامه «به وقت ایران» درباره وضعیت صنعت نوشت افزار، اظهار کرد: اندازه ریالی بازار نوشت افزار و گردش آن در حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان در سال است؛ البته این آمار مربوط به دو ، سه سال گذشته است و طبیعتا در دوران کرونا، صنعت نوشت‌افزار مانند سایر حوزه‌ها آسیب جدی دیده است. 

وی ادامه داد: طی ۱۰ سال گذشته تولید نوشت افزار داخلی سهم ۱۵ درصد و نوشت افزار وارداتی سهم  ۸۵ درصدی را به خود اختصاص داده است. البته در حال حاضر، با حمایت دولت و استقبال مردم، بیش از ۷۰ درصد از نوشت افزار ما تولید داخل است. ۳۰ درصد باقی مانده نیز مربوط به ابزارهایی مانند قیچی فلزی، پانچ ، منگنه و... است که مشابه داخلی ندارند.

یقینی با بیان توانمندی صنعت نوشت افزار داخلی برای صادرات گفت: هیچ محصولی در صنعت نوشت افزار نیست که نتوان تولید کرد؛ به رغم وجود پیچیدگی‌ها، اگر تولیدکننده بخواهد و مصرف کننده استقبال داشته باشد و آن تولید، با کیفیت بوده و توان رقابت با مشابه خارجی خود را داشته باشد، به سرعت جای خود را باز می کند. 

وی افزود: اتفاق مهم در این موضوع، صرفه اقتصادی است و باید در برخی محصولات، به تیراژ مصرف برسیم. به عنوان نمونه ما در تولید خودکار، خودکفا هستیم. اما نوک خودکار(ساچمه خودکار)، به دلیل به صرفه نبودن، تولید نمی‌شود. اگر کارخانه بخواهد این محصول را تولید کند، حداقل باید بتواند ۱۰ الی ۱۵ کشور را تحت پوشش قرار دهد.

یقینی بیان کرد: ما در بسیاری از حوزه ها مانند تولید خودکار، تولید مازاد بر مصرف داریم و این توان در صنعت برای صادرات به وجود آمده است. این نشان می دهد که باید به سمت توسعه صادرات این محصول، حداقل در منطقه بپردازیم.

وی افزود: این کار در حال انجام شدن است. تقریبا در ۵الی ۶ سال گذشته که صنعت نوشت افزار به نسبت قدرتمند و با کیفیتی که بعضا به کشورهای اروپایی صادر شود، شکل گرفته و توانمندی صادرات در این حوزه ایجاد شده است.

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی تأکید کرد: در این خصوص باید ساز و کارهای اقتصادی، مانند اتاق‌های بازرگانی و رایزنی‌های اقتصادی، به میدان بیایند و بازارهای هدف با این صنعت هماهنگ شوند، در این صورت به سرعت صادرات اتفاق خواهد افتاد‌.

یقینی درباره صنایع فرهنگی بیان کرد: صنایع فرهنگی یعنی محصولاتی که براساس محتوایی که مردم می شناسند، با یک محصول کاربردی گره می‌خورد و این تبدیل به یک محصول فرهنگی می‌شود؛ در دنیا انجمن‌هایی هستند که در این خصوص تعریف ارائه می کنند. این صنعت ۱۶ حوزه محصولی و ۸ حوزه خدمات دارد که نوشت افزار، یکی از این حوزه‌های محصولی حساب می‌شود.

وی ادامه داد: کسی که در صنعت محتوا فعال باشد، با حدود ۲۴ صنعت تخصصی روبرو خواهد شد؛ انیمیشن‌هایی به خصوص سریال‌ها، در دنیا ساخته شده‌اند، که میزان فروش حق کاراکتر آن، با میزان درآمد نفتی ما برابری می‌کند. 

 مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی ادامه داد: فعالان نوشت افزار همیشه تشنه این محتوا بوده‌اند اما سالی یک یا دو کاراکتر پاسخگوی این حجم از تولید نوشت افزار نیست. لازم به ذکر است در چند روز اخیر، تصاویری از شهید نوجوان، علی لندی، متناسب با اصول نوشت افزار طراحی شده‌اند.

وی بیان کرد: ۳۵۰۰۰ میلیارد تومان گردش سالانه محصولات فرهنگی است،که ۸۰۰۰ میلیارد تومان به نوشت افزار تعلق دارد. محصولاتی مانند خودکار، مداد، پاک کن، محصولات طلقی و پتروشیمی و دفتر در داخل تولید می شوند. البته در حوزه کاغذهای تحریر و گلاسه ، این موارد کاملا خارجی است.

یقینی ادامه داد: در کشور ژاپن برای درک تولید ملی  و شکل گیری حس قدرت از کودکی، از نوشت افزارهای هویت ساز استفاده می شود. چرا که صنعت نوشت افزار، هویت ساز است‌.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول