اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

مسکو: از تنش‌زایی‌ها حول آزمایش‌های موشکی کره شمالی حمایت نمی‌کنیم

معاون وزیر خارجه روسیه با تاکید بر عدم حمایت مسکو از تنش‌زایی‌ها حول آزمایش موشکی کره شمالی، گفت باید از گام‌هایی که منجر به افزایش تنش‌ها و اخلال در روند خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره می‌شود، اجتناب کرد.

مسکو: از تنش‌زایی‌ها حول آزمایش‌های موشکی کره شمالی حمایت نمی‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت مسکو از هیچ‌گونه تنش‌زایی‌ها حول آزمایش‌های موشکی کره شمالی حمایت نمی‌کند.

ریابکوف طی نشست خبری توضیح داد روسیه در حال رصد اطلاعات مربوط به آخرین پرتاب‌های موشکی کره شمالی است و مهم این است که گامی برداشته نشود که مانع از سرگیری روند مذاکرات درباره خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره شود.

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، وی تصریح کرد: «ما تمام اطلاعاتی را که از منابع مختلف در این زمینه به دست می‌آید نظارت می‌کنیم، البته ما آنها را با قطعنامه‌های مربوط به شورای امنیت سازمان ملل متحد تطابق می‌دهیم، که رژیم تحریمی نسبتاً سختی را علیه کره شمالی وضع کرد و الزامات پارامترهای مجاز را تعیین کرد».

معاون وزیر خارجه روسیه با تاکید بر لزوم اجتناب از اقداماتی که در روند سیاسی خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره اخلال ایجاد می‌کند، گفت: «شلیک موشک‌های اخیر کره شمالی از جمله آزمایش موشکی مافوق صوت در چشم اندازهای از سرگیری گفت‌وگو برای حل مشکل شبه‌جزیره کره پیش بینی شده است».

بر اساس این گزارش، ریابکوف همچنین اظهار داشت: «ما از تلاش‌های فرضی برای سوءاستفاده از آزمایش‌های [موشکی] کره شمالی برای افزایش تنش‌ها حمایت نمی‌کنیم. ما معتقدیم که راه جایگزینی وجود دارد و اینکه هرچه سریعتر روند سیاسی و گفت‌وگو باید از سر گرفته شود، برای امنیت تمام منطقه شمال شرقی آسیا و جهان بهتر است».

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی بامداد روز چهارشنبه خبر داد که این کشور روز سه‌شنبه کی موشک هایپرسونیک جدید را آزمایش کرده است.

پیش از این نیز «کیم سونگ» نماینده کره شمالی در سازمان ملل با تاکید بر حق این کشور برای انجام آزمایش‌های موشکی، اما گفت پیونگ‌یانگ هیچ قصدی برای استفاده از این فناوری‌ها علیه هیچ کشوری ندارد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول