اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اجرای نمایش خیابانی «شاه داماد» در لردگان همزمان با هفته دفاع مقدس

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس نمایش خیابانی (شاه داماد) به کارگردانی اکبر دانیالی در لردگان اجرا شد.

اجرای نمایش خیابانی «شاه داماد» در لردگان همزمان با هفته دفاع مقدس

امین بسیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: نمایش (شاه داماد) به نویسندگی (سعید خیراللهی) و کارگردانی (اکبر دانیالی لردگانی) کاری از گروه نمایش (ایل لردگان) همزمان با هفته دفاع مقدس در شهر لردگان چهارمحال و بختیاری اجرا شد.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: این نمایش با موضوع شهدای مدافع حرم می‌باشد که شیوه اجرای آن از سوی کارگردان به صورت اتفاق در خیابان انتخاب شده است.

وی افزود: اکبر دانیالی لردگانی و ویدا اردشیری لردگانی بازیگر، مرضیه فرهنگ طراح لباس، مصطفی حسنی عکاس و تصویر بردار، روح الله خالدی روابط عمومی نمایش شاه داماد می‌باشند.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان اظهار کرد: تئاتر خیابانی از وجوه مستند و اجتماعی برخوردار است و قابلیت ارتباطی بسیار خوب با مردم دارد از این رو طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه هنری استان در سال جاری تلاش داریم چند نمایش خیابانی در استان تولید و اجرا کنیم.

بسیم بیان کرد: واحد نمایش حوزه هنری فراخوان اجرای عموم نمایش صحنه‌ای و خیابانی استان را تابستان جاری منتشر کرد و اکنون در حال بازخوانی آثار می‌باشیم که اجرای دو نمایش صحنه‌ای و دو نمایش خیابانی دیگر از برنامه‌های آینده حوزه هنری در سال1400 است.

به گفته وی چاپ مجموعه نمایشنامه از نویسندگان استان نیز پس از اخذ مجوز از حوزه هنری مرکز هم اکنون مراحل چاپ در انتشارات سوره مهر حوزه هنری را سپری می‌کند.

بسیم در پایان گفت: نمایش «شاه داماد» در هفته دفاع مقدس در لردگان اجرا شده است و در صورت تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا و اعلام استان‌ و مساعد شدن شرایط، این تئاتر خیابانی در مرکز استان نیز اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول