اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

یک شهر و 6 روستا در شهرستان کوهرنگ گازرسانی شد/بدهی 500 میلیاردی پتروشیمی لردگان به شرکت گاز

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه اول امسال یک شهر و 6 روستا در شهرستان کوهرنگ با مجموع 891 خانوار و با اعتباری بالغ بر 270 هزار میلیون ریال گازرسانی شد.

یک شهر و 6 روستا در شهرستان کوهرنگ گازرسانی شد/بدهی 500 میلیاردی پتروشیمی لردگان به شرکت گاز

جهانبخش سلیمیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد در خصوص پروژه‌های افتتاح شده شرکت گاز در نیمه اول امسال گفت: گازرسانی به شهر بازفت، چم قلعه و فریک با 703 خانوار و با اعتبار 242 هزار میلیون ریال به طول 43 کیلومتر انجام شد.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: گازرسانی به روستاهای قاسم‌آباد و احمدآباد از توابع شهرستان کوهرنگ با 81 خانوار، با اعتبار 12 هزار میلیون ریال  و 60 انشعاب انجام شده است.

وی عنوان کرد: در گازرسانی به روستای قلعه خونکار و آبخره نیز 16 هزار میلیون ریال اعتبار هزینه شد و این روستاها با مجموع 107 خانوار گازدار شدند.

سلیمیان در خصوص میزان مصرف گاز در حوزه‌‌های خانگی، تجاری، صنعتی، حمل و نقل، ایستگاه‌های تقویت فشار گاز و تلمبه‌خانه‌های نفت و پتروشیمی توضیح داد: در 6 ماهه نخست امسال 24 درصد مصرف گاز استان در بخش خانگی بوده است و حجم مصرف در این بخش نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مصرف گاز در بخش صنعتی 29 درصد کل مصرف گاز استان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد کاهش مصرف داشته‌ایم.

وی توضیح داد: 34 درصد از مصرف گاز در 6 ماهه اول امسال مربوط به بخش پتروشیمی بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل  35 درصد افزایش یافته است.

سلیمیان تشریح کرد: در نیمه اول سال گذشته در مجموع 787 میلیون و 313 هزار و 264 مترمکعب گاز مصرف شده است که با کاهشی 4 درصدی به 752 میلیون و 696 هزار و 460 مترمکعب مصرف در 6 ماه اول سال جاری رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با اشاره به حجم مصرف در پتروشیمی گفت: حجم مصرف گاز پتروشیمی در نیمه اول سال جاری 256 میلیون مترمکعب بوده است و بدهی آن به شرکت گاز حدود 500 میلیارد تومان است.

وی افزود: با آغاز فصل سرما تولید گاز در پالایشگاه‌‌‌های جنوب کشور انجام می‌شود که به لحاظ مصرف خانگی کمبودی نداریم ولی در مصارف صنعتی(سیمان، فولاد و پتروشیمی) با محدودیت‌های مواجه می‌شویم که مدیریت می‌شوند.

انتهای پیام/68032

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول