اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

آغاز برداشت سیب و گردو از باغات نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند از آغاز برداشت سیب از باغات نهاوند خبر داد و گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود امسال ۶۰ هزار تن سیب برداشت شود.

آغاز برداشت سیب و گردو از باغات نهاوند

کریم حاج باباعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: برداشت سیب همزمان با آغاز برداشت گردو از مهرماه در نهاوند آغاز می‌شود که عمده آن در مناطق باغی حاشیه شهر و روستاهای کوهانی، زرامین، جهان‌آباد و سایر روستاهای شهرستان است‌.

وی با بیان اینکه محصول سیب نهاوند به لحاظ شرایط آب و هوایی این شهرستان یکی از مرغوب‌ترین محصولات استان به لحاظ کیفیت و همچنین طعم مطلوب آن است گفت: نهاوند قطب اصلی تولید سیب استان است که بیش از ۳۵ درصد مجموع سیب تولیدی استان را در اختیار دارد.  

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه سیب نهاوند به لحاظ طعم و کیفیت از مشتریان خوبی برخوردار است گفت: محصول تولیدی نهاوند علاوه بر تامین بازار مصرف داخلی به شهرهای اطراف و حتی کشور عراق نیز صادر می‌شود.

وی ارقام سیب تولیدی نهاوند را شامل گرانی اسمیت، فوجی و گالاو استارکینگ عنوان کرد و گفت: استفاده از پایه‌های سالم سیب مالینگ باعث افزایش تنوع و همچنین میزان برداشت آن شده است.

حاج‌باباعلی در ادامه با اشاره به برداشت گردو در این شهرستان نیز خاطرنشان کرد: نهاوند یکی از مراکز اصلی تولید گردو در سطح استان است که به لحاظ طعم دارای متریال خوبی از سراسر کشور است.

وی بیان کرد: در نهاوند ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی باغی زیر کشت گردو قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن محصول از آن برداشت و روانه بازار مصرف شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: بیش از ۱۳ هزار هکتار از مجموع زمین‌های کشاورزی به اراضی باغی اختصاص دارد که به کشت انواع میوه‌ها از جمله سیب، گردو، آلو، آلبالو،گیلاس، شلیل، هلو و به اختصاص دارد.

انتهای پیام/۳۱۴۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول