اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

هنوز از دفاع مقدس استفاده لازم را نکرده‌ایم/دیدار زنجانی‌ها با رهبر انقلاب

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به نقش مردم در دوران دفاع مقدس، گفت: هنوز نتوانسته‌ایم از دفاع مقدس استفاده کنیم در حالی که نقش مردم در اداره جنگ مثمر ثمر بوده است.

هنوز از دفاع مقدس استفاده لازم را نکرده‌ایم/دیدار زنجانی‌ها با رهبر انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان برگزار شد.
در این مراسم که با حضور امیر نبی سهرابی جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امیر محمدرضا تقی‌پور رئیس بازرسی و امور حقوقی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح استان زنجان برگزار شد، سید شمس‌الدین موسوی به عنوان مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان معرفی و جایگزین قاسم محمدی شد.
جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این مراسم گفت: دفاع مقدس ایران را عزتمند و عزیز کرد و قدرت بازدارندگی آن را در نظام بین‌الملل افزایش داده است.
امیر سهرابی با تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر اظهار داشت: غمگین‌ترین روزهای عمر اسلام روزهای آخر ماه صفر است.
وی ادامه داد: شهید شهریاری و افراد بزرگی از استان زنجان در مسئولیت‌های نظام فعالیت دارند که موجب افتخار بوده و ۳۵۳۵ شهید تقدیم شده از سوی این استان مایه افتخار است.
سهرابی خاطرنشان کرد: تبیین مفاهیم دفاع مقدس نیاز به ساختار، ابزار و شیوه نوین دارد که اگر نسل جدید را با چنین روش‌هایی با دفاع مقدس آشنا نکنیم، چیزی از دفاع مقدس نخواهند فهمید.
جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه برای انتقال مفاهیم دوران دفاع مقدس نیازمند راه‌اندازی مرکز فرهنگی و موزه است تا نسل جوان با ارزش‌‌های دفاع مقدس آشنا شوند، افزود: همانطور که سایر کشورها ساخت مراکز فرهنگی و موزه‌ها را در راس امور خود قرار داده‌اند باید هر چه زودتر این ساختار در استان زنجان نیز راه‌اندازی شود.
سهرابی اظهار داشت: دنیا برای بقای جنگ و تفکر نیروهای نظامی خود مراکز فرهنگی احداث کرده‌اند، اما به دلایل مختلف از جمله مشکلات مالی در زنجان این مرکز راه‌اندازی نشده است که اگر این موزه تکمیل نشود، نسل‌های آینده ما را نمی‌بخشند.

الگوگیری از دفاع مقدس موجب پیروزی مردم یمن شد
وی یادآور شد: برای ادامه بقا و ادامه ابرقدرتی و آشنایی همه جوانان و نوجوانان با افتخارات گذشته نیازمند مراکز فرهنگی هستیم.
جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: آلمان‌ها که همواره ایجاد کننده جنگ در جهان بوده‌اند دارای موزه‌ها و مراکز فرهنگی هستند که افتخارات خود را به نمایش می‌گذارند.
سهرابی افزود: کشورهای استعماری و مستبد مراکز فرهنگی می‌سازند تا نسل آینده به آنها افتخار کنند در حالی که جنگ ما همواره در موضع دفاع بوده و مقاومت مردم، رهبری امام خمینی(ره) و ایثارگری رزمندگان اسلام موجب پیروزی در جنگ شد.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس گنجی است که باید تا ۱۰۰ سال آینده از آن استخراج کنیم، یادآور شد: دفاع مقدس ایران را عزتمند و عزیز کرد و قدرت بازدارندگی آن را در نظام بین‌الملل افزایش داده است. دفاع مقدس ایران را عزتمند و عزیز کرد و قدرت بازدارندگی آن را در نظام بین‌الملل افزایش داده است.
جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: دفاع مقدس موجب انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، جهاد و مقاومت و نگاه توحیدی به قدرت شد و دوران دفاع مقدس موجب شد تا جنگ‌های بزرگ منطقه‌ای به برکت دوران دفاع مقدس و مدیریت سردار سلیمانی خاموش شود.
جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به نقش مردم در دوران دفاع مقدس، گفت: هنوز نتوانسته‌ایم از دفاع مقدس استفاده کنیم در حالی که نقش مردم در اداره جنگ مثمر ثمر بوده و برای موفقیت در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و برای تمدن سازی باید نقش مردم بازتعریف شود.
سهرابی گفت: مردمی بود دفاع مقدس موجب شد برتری تسلیحاتی دشمن از بین برود همانگونه که مردمی کردن جنگ در منطقه موجب ابتر ماندن تهاجم آمریکا به عراق و افغانستان و شکست صهیونیست‌ها در برابر مقاومت مردم لبنان شد.
وی با بیان اینکه صدور انقلاب و ایستادن و اتکا به خود، ارتقای شجاعت و فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی الگوی استکبار ستیزی از ثمرات دوران دفاع مقدس است، افزود: الگوگیری از دفاع مقدس موجب پیروزی مردم یمن، لبنان و فلسطین شد.
جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: سرمایه‌ها و گنجینه‌های دفاع مقدس در حال و آینده باید موجب افزایش بازدارندگی شده و سالیان سال از پیام این دوران با روش‌های روزآمد برای آشنایی نسل جوان با فرهنگ این دوران بهره‌مند شد.

برگزاری کنگره شهدا در زنجان

امام جمعه زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه تلاش دشمن در حادثه کربلا کوچک نشان دادن این حادثه عظیم بود، بیان کرد: اشتباه یزدیان موجب شد حضرت زینب (س) بتواند پیام عاشورا را به مردم منتقل کند.
آیت‌الله شیخ علی خاتمی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و رشادت رزمندگان بیان کرد: باید این برهه تاریخی به عنوان یک ذخیره برای تربیت نسل آینده مورد استفاده قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مسؤول حفظ آثار و سند رشادت و دلاوری جوانان و رزمندگان است، گفت: همه رفتنی هستیم، ولی این شناسنامه باید بماند.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه همه باید برای حفظ آثار شهدا باید حضور پیدا کرده و فعالیت کنند، عنوان کرد: نباید این وظیفه خطیر را بر عده یک دستگاه دانست.
امام جمعه زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای برگزاری ۳ هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان عنوان کرد: باید این کنگره به نحوی برگزار شود که همه مردم از برگزاری چنین رویداد فرهگی در استان مطلع شوند.
خاتمی خاطر نشان کرد: به مناسبت برگزاری کنگره شهدای استان زنجان در سال‌جاری جمعی از مردم این استان با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند.

۶۰ شهید گمنام در زنجان در خاک آرمیده‌اند

مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در این جلسه با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های این اداره کل اظهار کرد: تمام دستاوردهای کسب شده مرهون تلاش همکاران و همراهی مدیران در طی سال‍‌های اخیر بوده است.
قاسم محمدی با اشاره به اقدامات انجام شده برای احداث باغ موزه زنجان عنوان کرد: این مجموعه در زمینی مناسب و با ارزش احداث شد و فعالیت‌ها و رایزنی مختلف برای تکمیل و آغاز به کار این مجموعه انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه ۶۰ شهید گمنام در زنجان در خاک آرمیده‌اند، گفت: ۱۵ یادمان برای این شهدا ساخته شده که سه یادمان در سلطانیه، نیک پی و ارمغانخانه در دست ساخت است.
مدیر کل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به تهیه بانک جامع شهدا و دفاع مقدس استان زنجان با عنوان گوهران بیان کرد: این بانک می‌تواند به عنوان یک منبع اطلاعاتی برای علاقه‌مندان مورد استفاده قرار گیرد.
وی با اشاره به تشکیل کلاس‌های آشنایی با دفاع مقدس به عنوان یک موضوع مهم بیان کرد: این آموزش در 198 مرکز ارائه شده است.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول