اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

درآمد2.2 میلیارد تومانی موقوفات زنجان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان گفت: درآمد موقوفات شهرستان زنجان از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه ۲ میلیارد و ۲۳۴ میلیون تومان است.

درآمد2.2 میلیارد تومانی  موقوفات زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدتقی فاتحی‌نژاد عصر امروز در نشست خبری به مناسبت آغاز دهه وقف اظهار کرد: ۲۷ صفر به عنوان دهه وقف نامگذاری و در این دهه برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان از برگزاری مراسم عزاداری در اماکن متبرکه از جمله حسینیه و زینبیه اعظم و آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم(ع) به مناسبت وفات حضرت رسول اکرم(ص)، شهادت امام حسن(ع) و شهادت امام رضا(ع) اشاره کرد و خاطر نشان کرد: دیدار با مدیران، قاریان و حافظان قرآن جامعة القرآن، دیدار با آیت‌الله حسینی‌زنجانی مرجع تقلید شیعیان، ارائه گزارش احیای موقوفات، نشست تخصصی با اساتید حوزه، بازدید از اماکن مذهبی، عیادت از بیماران در بیمارستان ارتش و... از دیگر برنامه‌های این ایام است.

وی با اشاره به اینکه در امامزاده سید ابراهیم(ع) سه برنامه معرفی مدیر جدید مرکز افق، افتتاح واحدهای اشتغالزایی و غبار روبی و عطرافشانی با حضور نماینده ولی فقیه در استان زنجان برگزار می‌شود، ادامه داد: دیدار با نخبگان و اجرای شبی با قرآن در حسینیه و زینبیه اعظم و امامزاده سید ابراهیم(ع) نیز در این دهه برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان با بیان اینکه تعداد موقوفات متصرفی و غیر متصرفی در مناطق شهری و روستایی زنجان ۴۷۷ مورد و مجموع رقبات متصرفی و غیر متصرفی ۶ هزار و ۲۰۰ مورد است، اضافه کرد: ۱۷۵ باب مسجد شهری، ۳۰۹ باب مسجد روستایی در زنجان فعال است.

فاتحی نژاد تصریح کرد: در سال ‌جاری تعداد ۳۴ حکم برای ۶ باب مسجد در مناطق شهری و تعداد ۲۹ فقره حکم برای هفت باب مسجد روستایی صادر شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان با اشاره به اینکه درآمد موقوفات شهرستان زنجان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریورماه ۲ میلیارد و ۲۳۴ میلیون تومان بوده است، افزود: به منظور اجرای نیات واقفان درآمدها در حوزه‌های مختلف دارو و درمان، کمک به نیازمندان، تهیه جهیزیه، تهیه لوازم‌التحریر در قالب مهر تحصیلی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در طرح شمیم حسینی، عزاداری و تبرکات مهدوی، تهیه بخاری و تعمیر و مرمت اماکن روستایی هزینه شده است.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول