به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجتالاسلام محمدجواد زهرایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین، در نشست خبری که صبح امروز با موضوع برگزاری رویداد پیشگام در محل سازمان تبلیغات استان قزوین برگزار شد، عنوان کرد: همکاری مشترک رسانهها و مجموعهٔ استان برکاتی برای استان خواهد داشت.
وی ادامه داد: یکی از رسالتهای حوزهٔ رسانه را بحث شناسایی مسائل استان در سطح ملی و سطح بینالملل میدانیم و شناخت دقیق مسائل، ریشهیابی و ارائهٔ پیشنهادات جدی برای حل آن مسائل یکی از وظایف جدی رسانهها است.
زهرایی اظهار کرد: وقتی خبرها را پیگیری میکنیم، میبینیم یک جوان با شجاعت برای پیگیری مسئلهای ورود پیدا میکند و ممکن است یک جایی توبیخ هم بشود، اما مسئله را میشناسد و ورود میکند و راهکار هم ارائه میدهد، و این اتفاق بسیاری خوبی است.
این مسؤول خاطرنشان کرد: ظرفیتسازی از استعدادهایی که فهم دقیقی از مسائل دارند، میتوانند مسائل را دقیق شناسایی کنند و راهکار ارائه دهند.
وی بیان کرد: اینکه تیمهای جوانی بتوانند مسائل را شناسایی کنند و راهکار بدهند، شناخت این استعدادهای مسئلهیاب در استان بسیار حائز اهمیت است، استعدادهایی که مسئلهیاب هستند، استعدادهایی که میگردند و مسائل را پیدا میکنند، اما جایگاهی برای بیان آن ندارند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: در استان این استعدادها شناسایی میشوند، مسئلهها و ریشهها را پیدا میکنند و راهکار ارائه میدهند، اگر مسئلهٔ پیدا شده دینی، تبلیغی و فرهنگی است بنده بهعنوان مسئول وظیفه دارم فضایی ایجاد کنم که بیایند اینجا چهل روز مستقر شوند، پیش بروند، مسئله را جلو ببرند تا بتوانند آن را حل کنند.
وی ادامه داد: برای مثال در موضوع باغستان جوانهای متخصص ورود پیدا میکنند، در شهرداری مستقر میشوند و پیگیری میکنند تا راهکار حل مسئله را پیدا کنند و ارائه بدهند، مانند رسانه که قطعاً جذابترین بخش آنجایی است که نتیجه و اثر آن را میبینید.
وی در پایان عنوان کرد: تفاوت کار رویداد پیشگام با اندیشکدهها، پیدا کردن جوانان مستعد در مسیر پیدا کردن مسائل و عمومیتبخشی آن است.
انتهای پیام/