اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رسانه‌ها برای جلوگیری از موقوفه خواری کمک کنند/دریافت یک‌هزار سند برای موقوفات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره در حوزه توزیع بسته‌های معیشتی، توزیع غذای گرم، اهدای تجهیزات پزشکی، اهدای لوازم‌التحریر، دریافت سند موقوفات و فعالیت‌های عمرانی از رسانه‌ها خواست تا برای جلوگیری از موقوفه خواری به سازمان اوقاف و امور خیریه کمک جلوگیری کنند.

رسانه‌ها برای جلوگیری از موقوفه خواری کمک کنند/دریافت یک‌هزار سند برای موقوفات

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستار علیزاده صبح امروز در جمع اصحاب رسانه در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه وقف حلال بخشی از راه حل مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مردم است، اظهار کرد: تمامی افراد می‌توانند هم از وقف بهره برده و هم با نگاه دینی، انسانی و اسلامی و با هر قومیت و با هر سن و جنسیت وقف را انجام دهند.

وی با بیان اینکه خداوند با وقف زمین برای انسان‌ها بزرگ‌ترین واقف است، افزود: وقف نماد مردم‌داری خدا، پیامبران و اهل‌بیت (ع) است و نگاهی دلسوزانه از سوی واقف نسبت به جامعه انسانی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان، وقف را صدای بلند واقف به جوامع انسانی و ارزش ذاتی فطری بشری عنوان کرد و گفت: یکی از کلیدی‌ترین ارکانی که می‌تواند به ما کمک کند رسانه‌ها هستند، آن‌ها می‌توانند وقف را از محجوریت بیرون آورند و با نگاه درست می‌توانند در این امر خیرخواهانه در ترویج فرهنگ وقف همکاری کنند.

علیزاده با تأکید بر اینکه رسانه‌ها می‌توانند با موقوفه خواری جلوگیری کنند، بیان کرد: وقف تمدن ساز و فرهنگ‌ساز است و اصحاب رسانه می‌توانند در این فرهنگ‌سازی کمک کنند تا این هویت دینی و شخصیت متعالی واقفین را اشاعه داده و تبیین کنند.

وی با اشاره به اقدامات خوب فرهنگی که از قِبل امامزادگان و بقاع متبرکه انجام می‌شود، افزود: با توجه به مقام سوم استان گیلان در حضور بقاع امامزادگان، در طول سال بیشتر امامزادگان با مباحث اجتماعی و فرهنگی به مردم و زوار خدمت‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به میزان کمک‌های اداره اوقاف از ابتدای شیوع کرونا به مردم و بیمارستان‌ها تصریح کرد: به همراه ۳۸ گروه جهادی و ۱۳ کارگاه ساخت ماسک، ۱۰۷ هزار بسته معیشتی، ۱۸۱ هزار پرس غذای گرم، ۵۷۲ هزار ماسک، هزار و ۵۰ ماسک، گان و اکسیژن به بیمارستان‌ها و مردم، از محل درآمد موقوفات، خیرین و مقداری نیز از بقاع متبرکه توزیع شد.

علیزاده با اشاره به هزینه ۳۵ میلیارد تومانی کمک‌های اوقاف به مردم و بیمارستان‌ها بیان کرد: این کمک‌ها از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در حوزه خدمات‌رسانی معیشتی به مردم و سلامت به بیمارستان‌ها انجام شده، همچنین ۱۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان از حوزه موقوفات و در اجرای نیات واقف از سال گذشته تاکنون هزینه شد.

وی با اشاره به ۳۱ وقف جدید از سال گذشته تاکنون گفت: امسال در ابتدای سال تحصیلی ۷۳۴ بسته لوازم‌التحریر از سوی اوقاف تهیه شد و در شهرهای رودسر، آستانه‌اشرفیه، رشت و صومعه‌سرا توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به توسعه، بازسازی، تکمیل و نگهداری بقاع متبرکه افزود: مجموع اقدامات در حوزه بقاع متبرکه در حوزه مقاوم‌سازی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بیش از ۳۳ میلیارد تومان هزینه شد و بیش از هزار هکتار سند مالکیت برای موقوفات گرفتیم.

علیزاده با اشاره به پروژه‌های مهم اقتصادی اوقاف بیان کرد: یک پروژه هشت واحدی در رشت، پروژه ماهیان سرد آبی در رودسر، کاشت ۱۰ هزار نهال صنعتی که جمعاً بیش از ۱۲ میلیارد تومان برای این اقدامات هزینه شده از برنامه‌های آینده اداره اوقاف در ۳۲ هزار مترمربع قرار دارند.

وی با اشاره به هزار و ۶۰۰ برنامه فرهنگی توسط اداره کل اوقاف از ابتدای سال گذشته تاکنون گفت: چهل و چهارمین مرحله مسابقات قرآنی نیز به پایان رسید و ۱۸ نفر از برگزیدگان در رشته‌های ۱۱ گانه به مرحله کشوری راه پیدا کردند و در پایان مهر مراسم اختتامیه این مسابقات برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به وجود ۸۶ پرونده جاری در محاکم قضایی با موضوع موقوفه خواری، گفت: حکم ۳۹ پرونده به ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال به نفع اوقاف گیلان صادر شده است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول