اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

دستگیری ۶۲۲ سارق، زورگیر و مالخر/ رئیس پلیس: بادیگارد شخصی نداریم!

فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری ۶۲۲ سارق، زورگیر و مالخر در چهل و نهمین مرحله طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت خبر داد.

دستگیری ۶۲۲ سارق، زورگیر و مالخر/ رئیس پلیس: بادیگارد شخصی نداریم!

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه اجرای چهل و نهمین مرحله از طرح رعد پلیس پیشگیری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش همکارانم در مجموعه پلیس پیشگیری پایتخت و کلانتری های تهران طی ۴۸ ساعت گذشته با اجرای ۲۱۸ حکم قضایی، ۸۳ محل تجمع و پاتوق سارقان، ۲۰ مرکز مرتبط با مالخران، ۱۹ پاتوق اوباش و ۲۰ محل فروش موادمخدر پاکسازی شدند. 

فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه ۶۲۲ نفر از سارقان، مالخران، زورگیران، سارقان به عنف شناسایی و دستگیر شدند تصریح کرد: ۳۸ باند سرقت در این‌ مرحله منهدم و ۱۵۶ خودرو و موتورسیکلت از سارقان کشف و ضبط و ۷۵۲ پرونده سرقت رسیدگی و مختومه شد.

سردار رحیمی با اعلام خبر دستگیری ۴۵ سارق متواری اظهار داشت: ارزش اموال مسروقه مکشوفه ۱۴ میلیارد و ۷۷۷ میلیون تومان است.

 وی گفت: ۱۴ قبضه سلاح گرم، ۱۲۰ قبضه سلاح سرد ، ۹۲ عدد فشنگ و همچنین ۱۲۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در این طرح کشف و ضبط و ۲۶۲ خرده فروش مواد مخدر نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی پایتخت به کشف کالای قاچاق در این مرحله از اجرای طرح رعد اشاره و بیان داشت: ۱۲ هزار و ۷۳۱ قلم کالای قاچاق کشف ، ۲۲ قاچاقچی کالا دستگیر و همچنین ۳۰ پرونده جرایم اقتصادی تشکیل شد که ارزش مالی اموال قاچاق مکشوفه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

سردار رحیمی در خصوص وضعیت ترافیک تهران اظهار داشت: ترافیک تهران یک موضوع قدیمی است، روزانه خودروهای زیادی وارد پایتخت می‌شوند، متاسفانه اقدام قابل توجهی برای تامین ناوگان حمل و نقل عمومی صورت نگرفته است، لذا تجمع خودرو در اماکن از عوامل ایجاد ترافیک در پایتخت است.

فرمانده انتظامی پایتخت با یادآوری این مطلب که در ۶ ماهه دوم سال به دلیل افزایش استفاده از خودرو و کوتاه‌بودن روز، وارونگی هوا را شاهد هستیم از مسوولان خواست که نسبت به حل مشکل ترافیک اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: پلیس متولی حل ترافیک نیست و باید ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط نسبت به حل این معضل اقدام کرده و بسترهای مناسب را فراهم کنند تا پلیس ترافیک را مدیریت کند.

فرمانده انتظامی پایتخت به تمهیدات پلیس برای عزاداری در روزهای آخر ماه صفر پرداخت و اظهار داشت: نیروی انتظامی آماده اجرای هرگونه مراسم عزاداری است ؛ متولیان برگزاری مراسم عزاداری باید با پلیس هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

سردار رحیمی در پاسخ به سوالی درباره بادیگاردهای یکی از بازیگران سینما و تلویزیون اعلام کرد:‌ چیزی به نام بادیگارد نداریم و در بخش خصوصی هم چنین چیزی مطرح نیست چراکه بحمدالله امنیت خوبی برقرار است.

فرمانده انتظامی پایتخت خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی همچون مراکز انتظام که دارای مجوز قانونی هستند در تأمین امنیت محلات و اماکن عمومی به پلیس کمک می‌کنند اما اینکه چیزی به نام بادیگارد شخصی داشته باشیم چنین چیزی نداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول