اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

اختلاف نظر اعضای شورای شهر قم در مورد تشکیل کمیته مستقل امور بانوان

عضو شورای شهر قم با اشاره به برخی ویژگی‌های شهر تراز انقلاب اسلامی، خواستار تشکیل کمیته مستقل امور بانوان شورا در راستای توجه ویژه مدیریت شهری به موضوع خانواده و بانوان و حمایت عملی از آنان شد که با موافقت نکردن برخی اعضا موضوع از دستور کار خارج شد.

اختلاف نظر اعضای شورای شهر قم در مورد تشکیل کمیته مستقل امور بانوان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نرجس نیازمند امروز در  نشست رسمی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت قم را بانوان تشکیل می‌دهند اظهار کرد: اگر واقعا قرار است برای بانوان این شهر کاری در شورای شهر انجام شود، این امر محدود به کمیسیون فرهنگی شورا نخواهد بود و باید به صورت فراگیر به آن نگاه شود.

وی با تصریح بر اینکه موضوع خانواده و بانوان در برخی شوراهای اسلامی شهر دارای کمیسیون مستقل است خاطرنشان کرد: اکنون که این موضوع مهم و فراگیر در شورای شهر قم دارای کمیسیون تخصصی نیست، حداقل باید مسائل مربوط به آن ذیل هیئت رئیسه شورا مورد رسیدگی قرار گیرد و صرفا به بررسی در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی محدود نشود.

عضو شورای اسلامی شهر مقدس قم همچنین افزود: البته بدیهی است که مسائل فرهنگی و اجتماعی بانوان در کمیسیون تخصصی فرهنگی و اجتماعی بررسی خواهد شد، اما شایسته است تا مسائل دیگر این عرصه نیز متناسب با عنوان دیگر کمیسیون‌ها، در کمیسیون مربوطه بررسی شود.

نیازمند ادامه داد: بر این اساس پیشنهاد مشخص آن است که امور خانواده و بانوان به عنوان کمیته‌ای مستقل ذیل هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تعریف شود.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت شهری باید حامی زنان و کودکان باشد اضافه کرد: چشم انداز شهر تراز انقلاب اسلامی آن است که موضوع بانوان به عنوان یک موضوع فراگیر در عرصه مدیریت شهری، در همه پروژه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

نیازمند با ابراز تأسف از بودجه 300 میلیونی در نظر گرفته شده در مدیریت شهری برای موضوع خانواده و بانوان اذعان کرد: اگر عرصه مهم و فراگیر خانواده و بانوان تنها ذیل کمیسیون فرهنگی شورای شهر تعریف شود، به معنای آن خواهد بود که مدیریت شهری قصدی برای تحول در این حوزه ندارد.

و اما عضو دیگر شورای اسلامی شهر نیز در این باره یادآور شد: شکی درباره اهمیت موضوع بانوان و ضرورت پرداخت ویژه به این موضوع فراگیر وجود ندارد.

معصومه آمره تصریح کرد: تشکیل کمیته مستقل امور خانواده و بانوان با تعریف و وظایف مشخص و از پیش تعیین شده پیشنهاد شده، ضمن آن که شیوه تعامل این کمیته با کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر نیز مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین مصطفی ملایی به عنوان عضو دیگر شورای شهر قم نیز در این باره گفت: اهمیت جایگاه خانواده و بانوان بر کسی پوشیده نیست، اما به نظر می رسد با تعریف این عرصه ذیل هیئت رئیسه شورا، هم جایگاه کمیسیون‌های تخصصی تضعیف و هم تکالیف هیئت رئیسه زیاد خواهد شد.

سید مجتبی سبحانی ثابت نیز به عنوان عضو دیگر شورای شهر قم درباره این موضوع بیان کرد: هر کمیته ای که در شورای شهر تعریف می‌شود، باید اهداف و وظایف مشخصی داشته باشد و در کنار آن، عملکرد کمیسیون‌های تخصصی را نیز به چالش نکشد.

وی با اعلام مخالفت با تشکیل کمیته مستقل بانوان در شورای شهر به دلیل تعریف نشدن این کمیته افزود: تشکیل کمیته بانوان می تواند به معنای ضرورت تشکیل کمیته آقایان، پسران یا دختران هم باشد، البته ممکن است برخی مسائل حوزه بانوان در گذشته مغفول مانده باشد که نیاز به پیگیری دارد.

وی همچنین پیشنهاد داد این موضوع در کمیسیون تلفیق شورا مورد بررسی قرار گیرد و سپس برای رأی گیری نهایی به صحن علنی شورا ارجاع شود.

در پایان، اعضای شورای اسلامی شهر مقدس قم تصمیم گرفتند تا این موضوع برای بررسی بیشتر از دستور کار خارج شود.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول