اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

قلم رسا و بیان شیوای آیت‌الله آملی نشان از طهارت و نفس پاک وی بود

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه آیت‌الله حسن زاده آملی از محضر علمای بزرگی استفاده کرده بود، گفت: قلم فوق العاده رسا و بیان شیوای آیت‌الله حسن زاده آملی نشان از طهارت و نفس پاک وی بود.

قلم رسا و بیان شیوای آیت‌الله آملی نشان از طهارت و نفس پاک وی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام میر یعقوب موسوی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت رحلت آیت‌الله حسن زاده آملی اظهار داشت: آیت‌الله حسن زاده آملی، عالمی بسیار بزرگ وارسته و عالمی بی‌نظیر و سالکی گرانقدر بود.

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه مرگ حق است و هیچ کس نمی‌تواند بگوید که فانی نخواهد بود، گفت: مرگ علما ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه است.

وی با بیان اینکه زینت انسان علم و ادب است، تصریح کرد: تیم آن شخصی نست که پدر و مادر خود را از دست داده باشد بلکه یتیم کسی است که علم و ادب نداشته باشد.

حجت‌الاسلام موسوی خداوند در قیامت سه نفر را به عنوان شفیع قرار می‌دهد که در درجه اول انبیاء الهی، علما و شهدا هستند، تصریح کرد: قرار دادن علما در رتبه دوم نشان دهنده جایگاه علما در پیش خداوند تبارک و تعالی است.

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه جایگاه علما، جایگاه خلافت رسول و جانشینی پیامبر است، افزود: یکی از همان علما، آیت‌الله حسن زاده آملی است، که عالمی سالک الی الله بود و مقم معظم رهبری از ایشان به عنوان عالم ذوفنون نام بردند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله آملی در علوم مختلف یادگاری‌های فراوانی از خود به جای گذاشته است، افزود: این عالم ربانی 190 اثر از خود به یادگار گذاشته است.

موسوی با بیان اینکه آیت‌الله حسن زاده آملی دنیا طلب، جاه طلب، ریاست طلب و قدرت طلب نبود، تصریح کرد: ایشان از علمای بزرگی استفاده و تلمذ کرده و جایگاه بالا و والایی در بین علما داشته است.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه آیت‌الله حسن زاده آملی از محضر علمای بزرگی استفاده کرده بود، تصریح کرد: قلم فوق العاده رسا و بیان شیوای آیت‌الله حسن زاده آملی نشان از طهارت و نفس پاک وی بود.

مراسم گرامیداشت مرحوم آیت‌الله حسن زاده آملی به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و مدیریت حوزه‌های علمیه استان زنجان برگزار می‌شود.

مراسم گرامیداشت مرحوم آیت‌الله حسن زاده آملی پیش از ظهر امروز در مسجد جامع سید(جامع زنجان) با حضور آیت‌الله سید محمد حسینی زنجان و طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه و شماری از مردم و مسؤولان برگزار شد.

مرحوم آیت‌الله حسن زاده آملی در اواخر سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در آمل متولد و صبح سوم مهر ماه سال ۱۴۰۰ به علت بیماری ریوی در بیمارستان بستری شد و شب هنگام درگذشت.

انتهای پیام/73002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول