اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

جدیدترین تغییرات اجاره آپارتمان را در سایت کیلید دنبال کنید

در این روزها که بازار مسکن روزگار نامطلوبی را سپری می‌کند و شهروندان در تأمین مسکن و سرپناه موردنیاز خود و خانواده دچار مشکلات بسیار جدی هستند اغلب شهروندان برای کنترل قیمت‌ها چشم به سیاست‌های دولت جدید دوخته‌اند تا شاید با اجرای آنها و وعده‌ای که در خصوص افزایش تولید ساختمان داده شده است فاصله بین عرضه و تقاضا که عامل اصلی افزایش قیمت‌ها محسوب می‌شود کاهش‌یافته و دغدغه شهروندان در خصوص خرید مسکن از بین برود.

جدیدترین تغییرات اجاره آپارتمان را در سایت کیلید دنبال کنید

اما در این میان علاوه بر قانون مالیات بر خانه‌های خالی چندی پیش سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اصل یک‌صد بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران "قانون جهش تولید مسکن" را که مصوب مجلس شورای اسلامی است برای اجرا از سوی ر به وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرده است تا با اجرای آن چرخه ساخت‌وساز مسکن باقوت و سرعت بیشتری به حرکت درآید تا مشکلات سال‌های اخیر در این حوزه مرتفع شود.

علاوه‌برآن اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی نیز از مواردی محسوب می‌شود که با اجرای آن مسکن از شکل یک کالای سرمایه‌ای خارج شده و تعداد بسیاری واحد مسکونی به بازار عرضه می‌شود در این حالت نیز کمک بزرگی به کاهش فاصله بین عرضه و تقاضا صورت می‌گیرد و مشکل بخشی از شهروندان برای خرید مسکن حل می‌شود.

اما در حال حاضر که هنوز این اقدامات به مرحله اجرای نهایی نرسیده و ساخت‌وسازها با سرعت و جدیت صورت نگرفته است بسیاری از افراد که قدرت خرید واحدهای مسکونی با قیمت بالا را ندارند، در گوشه‌وکنار شهر اقدام به اجاره آپارتمان‌های ریز متراژ می‌کنند تا مجبور به مهاجرت معکوس و سکونت در محله‌های بی امکانات و با شرایط نامناسب نشوند.

بر همین مبنا بر اساس داده‌های و آمارهای خام سامانه املاک و مستغلات کشور، تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب سطح زیربنای واحدهای مسکونی در مردادماه سال جاری نشان می‌دهد که بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با زیربنای 50 تا 60 مترمربع با سهم 9/14 درصد و پس از به واحدهای دارای زیربنای 60 تا 70 متری مربعی اختصاص‌یافته است که باتوجه‌به این آمارها به‌صراحت می‌توان گفت که در این ماه واحدهای مسکونی با زیربنای کمتر از 80 مترمربع 0/ 57 درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند.

در این شرایط به‌وضوح می‌توان گفت که در سال‌های اخیر بازار اجاره آپارتمان 70 متری در تهران و حتی آپارتمان‌های ریز متراژ بسیار گرم شده و علاوه بر شاغلانی که برای اشتغال تهران را انتخاب کرده‌اند، دانشجویان و خانه اولی‌ها شهروندان با شمار خانوار بالای 2 نفر نیز به سمت سکونت در این‌گونه آپارتمان‌ها سوق یافته‌اند.

زیرا خانواده‌های 3 تا 4 نفره نیز که قدرت خرید و اجاره آپارتمان‌های با متراژ متناسب با شمار خانوار خود را ندارند نیز برای استفاده از امکانات مطلوب سعی می‌کنند تا با اجاره آپارتمان 70 متری در تهران محلی مناسب را برای سکونت خود و خانواده داشته باشند.

اما وضعیت اجاره آپارتمان در تهران نیز در سال‌های اخیر آن‌گونه که بایدوشاید مطلوب نیست زیرا با افزایش قیمت خرید مسکن در سال‌های اخیر بازار اجاره‌بها نیز با افزایش قیمتی چشمگیری مواجه بوده است که بر اساس آمارها و داده‌های بانک مرکزی شاخص کرایه مسکن اجاره‌ای در شهر تهران و کل مناطق شهری در مردادماه سال 1400 به ترتیب 8/37 و 2/ 41 درصد رشد را داشته است که این امر نیز باعث شده که بر شمار متقاضیان اجاره آپارتمان 70 متری در تهران و حتی آپارتمان‌های با متراژ پایین‌تر افزوده شود.

با افزایش شمار متقاضیان خرید و اجاره آپارتمان 70 متری در تهران و همچنین آپارتمان‌های با متراژ کوچک مشاهده می‌شود که بسیاری از فعالان حوزه ساخت‌وساز نیز برای دستیابی به سرمایه خود و کسب سود به سمت ساخت آپارتمان‌های کم متراژ سوق یافته‌اند تا باتوجه‌به نیاز بازار در کوتاه‌ترین زمان قادر به عرضه باشند.

اما باتوجه‌به افزایش گرایش سازندگان به ساخت‌وساز واحدهای مسکونی کم متراژ بازهم بسیاری از شهروندان برای تأمین مسکن موردنیاز خود و خانواده دچار مشکل هستند و باید هزینه‌های بسیار بالایی را بپردازند حال اگر شما هم متقاضی خرید و اجاره آپارتمان 70 متری در تهران و سایر متراژها هستید برای انتخاب محله‌ای مناسب همراه با ما سری به دو محله جذاب و پر طرف‌دار تهران بزنید تا با برخورداری از اطلاعات بیشتر گزینه‌ای مناسب را جستجو کنید.

یکی از این محله‌های جذاب که در بین ساکنان شمال غرب تهران طرف‌داران بسیاری را داراست محله پونک در منطقه 5 شهرداری تهران است که یکی از محله‌های قدیمی و اصیل تهران محسوب می‌شود به همین دلیل افرادی که تمایل به سکونت در محله‌های اصیل و قدیمی در شمال غرب را دارند با خرید و اجاره آپارتمان در پونک به‌سهولت می‌توانند به خواسته خود دست یابند.

اگر نیم‌نگاهی را به وضعیت معاملات در مناطق 22 گانه شهر تهران داشته باشیم به این مسئله پی خواهیم برد که محله پونک یکی از مناطقی است که بیشترین میزان معاملات را به خود اختصاص داده است و علت اصلی آن آب‌وهوای بسیار مطلوب و فرح‌بخش این محله است که باعث شده تا بسیاری از شهروندان با خرید و اجاره آپارتمان در پونک زندگی در محله‌ای خوش‌آب‌وهوا را تجربه کنند.

با ورود به محله جذاب پونک در شمال خود محله حصارک، در جنوب محله باغ فیض و بزرگراه همت، در شرق دره پونک و شهرک غرب و در بخش غربی خود محله جنت‌آباد و بزرگراه ستاری را خواهید دید که با وجود دسترسی به بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بزرگراه همت، بزرگراه یادگار امام و ستاری امکان تردد به هر منطقه‌ای را کلان‌شهر تهران را خواهید داشت به همین دلیل متقاضیان خرید و اجاره آپارتمان در پونک با وجود این شرایط در یکی از خوش‌مسیرترین محله‌های تهران به سکونت خواهند پرداخت.

همان‌طور که گفته شد محله پونک یکی از مناطق خوش‌آب‌وهوای تهران محسوب می‌شود زیرا این محله درگذشته مملو از باغ‌های بزرگ توت بوده که هنوز هم آثار از آن در محدوده ده پونک به چشم می‌خورد پس بنابراین به‌صراحت می‌توان گفت که افرادی اقدام به خرید و اجاره آپارتمان در پونک می‌کنند در محله‌ای زیبا با آب‌وهوایی فرح‌بخش به زندگی خواهند پرداخت.

بافت محله پونک تلفیقی از ساختار قدیمی و مدرن است به شکلی که در کنار خانه‌های بزرگی که از گذشته در این محله وجود داشته ساخت‌وسازهای مناسبی نیز در این محله صورت‌گرفته که پیامد آن وجود آپارتمان‌های نوساز و مدرنی شده که باعث شده تا علاقه‌مندان به خرید و اجاره آپارتمان در پونک با هر سلیقه‌ای ملکی متناسب با خواسته خود را برای سکونت انتخاب کنند.

به لحاظ امکانات رفاهی نیز محله پونک از شرایط بسیار مناسبی برخوردار است زیرا در این محله وجود مجتمع تجاری و اداری بوستان و مرکز خرید تیراژه با برخورداری از مکان‌های تفریحی همچون سرزمین عجایب تیراژه و محدوده بازی بوستان زمینه‌ای را فراهم کرده ساکنان و متقاضیان خرید و اجاره آپارتمان در پونک علاوه بر خریدهای روزانه خانواده اوقات خوشی را برای فرزندان خود رقم زنند.

اما یکی دیگر از مواردی که در محله پونک می‌توان به آن اشاره کرد سایت پرواز پاراگلایدر در محله پونک است که بستری را فراهم کرده که علاقه‌مندان به پرواز علاوه بر ثبت‌نام در کلاس‌های آموزشی پرواز در آسمان را تجربه کرده و حس و حالی هیجان‌انگیز را داشته باشند.

اگر علاقه‌مند به خرید و اجاره آپارتمان در پونک و زندگی در بهترین خیابان‌های این محله هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که سری به بلوار همیلا و کوچه‌های منتهی به این بلوار شوید و با مشاهده آپارتمان‌های لوکسی که در این بخش قرار گرفته آپارتمانی جذاب و لوکس را بیابید.

 با بررسی وضعیت خرید و اجاره آپارتمان در پونک به این نکته پی خواهید برد که قیمت خرید و اجاره آپارتمان در این محله متوسط رو به بالاست به همین منظور اگر شما هم علاقه‌مند به سکونت در این محله هستید برای انتخاب گزینه‌ای مناسب برای سکونت به شما پیشنهاد می‌کنیم که سری به سامانه هوشمند و تخصصی کیلید بزنید و باتوجه‌به تنوع قیمتی در این محله گزینه‌ای را مطابق باسلیقه و بودجه خود را یافته و پس از انتخاب اقدام به بازدید حضوری و عقد قرارداد خرید و اجاره آپارتمان کنید.

شما با بهره‌گیری از این سامانه و انتخاب ملک موردنظر خود علاوه بر انتخاب ملکی مناسب و مقرون‌به‌صرفه در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و انتخابی شایسته را خواهید داشت.

اما محله دیگری که در شمال غرب تهران و منطقه شمیرانات طرف‌داران بسیاری را در بین اقشار مختلف جامعه به‌خصوص قشر جوان دارد منطقه محبوب و اعیان‌نشین ولنجک در منطقه 1 شهرداری است. این محله که در کوهپایه‌های توچال واقع شده به دلیل برخورداری از آب‌وهوای فرح‌بخش یکی از مناطقی به شمار می‌رود که بسیاری از شهروندانی که نیاز به زندگی در محله‌های خوش‌آب‌وهوا را دارند تلاش می‌کنند تا با خرید و اجاره آپارتمان در ولنجک از هوای مطلوب این محله استشمام کنند.

همان‌طور که عنوان شد محله ولنجک از شمال با کوهپایه‌های توچال، از جنوب با بزرگراه پارک‌وی، از غرب با درکه و از شرق با رودخانه ولنجک همسایه است که این موقعیت مکانی باعث شده تا این محله یکی از مناطق خوش‌آب‌وهوا و محبوب شمال غرب تهران محسوب شود.

دسترسی‌های محله ولنجک نیز بسیار مناسب است به شکلی که ساکنان و متقاضیان خرید و اجاره آپارتمان در ولنجک با استفاده از بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بلوار دانشجو، خیابان زعفرانیه به‌راحتی به نقاط مختلف تهران تردد داشته باشند و دغدغه‌ای را در خصوص گرفتاری در ترافیک‌های سرسام‌آور کلان‌شهر تهران نداشته باشند.

اما محله ولنجک به دلایل دیگری نیز از شهرت برخوردار است وجود سالن اجلاس سران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سما، کهف الشهداء و سفارتخانه‌هایی همچون برونئی، صربستان، ساحل عاج، مونته‌نگرو، الجزایر و ساحل عاج نیز بر اهمیت این محله افزوده و باعث شده که قیمت خرید و اجاره آپارتمان در ولنجک بسیار بالا باشد.

برای افرادی که نیاز به خدمات درمانی و پزشکی دارند نیز محله ولنجک گزینه مناسبی برای زندگی است زیرا بیمارستان آیت‌الله طالقانی و رامتین در کنار دی کلینیک و مرکز تصویربرداری ولنجک بستری را ایجاد کرده که ساکنان و متقاضیان خرید و اجاره آپارتمان در ولنجک در صورت نیاز به‌راحتی به این مراکز مراجعه کرده و از خدمات این مراکز بهره‌مند شوند.

شهروندانی که علاقه‌مند به خرید و پاساژ گردی هستند نیز با خرید و اجاره آپارتمان در ولنجک حس و حالی مطلوب را خواهند داشت زیرا در این محله مرکز خرید هشت‌بهشت ولنجک، توچال، خلیج‌فارس، گالریا و توچال زمینه یک خرید لوکس و مدرن را فراهم کرده و باعث شده که به دلیل فروشگاه‌های گران‌قیمت افرادی که در این محله سکونت می‌کنند از قشر مرفه جامعه باشند.

اما یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های محله ولنجک وجود بام تهران و قله توچال در این منطقه است. منطقه تفریحی بام تهران با برخورداری از مناظر خیره‌کننده و چشم‌نواز تهران و رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های لوکس و همچنین قله توچال با برخورداری از اسکیپ روم، باشگاه تیراندازی با کمان، باشگاه بک جامپ، تله‌کابین توچال، اسنوموبیل سواری و سینمای 4 بعدی شرایطی را ایجاد کرده که سالانه شمار بسیاری از افراد از اقصی‌نقاط تهران و کشور برای تفریح به این تفرجگاه‌ها مراجعه کرده و اوقاتی خوش و به‌یادماندنی را در کنار خانواده و دوستان خود سپری کنند.

با بررسی امکانات موجود در محله ولنجک به‌صراحت می‌توان گفت که قیمت خرید و اجاره آپارتمان در ولنجک به‌شدت بالاست و به همین دلیل افرادی که اقدام به سکونت در این محله می‌کنند باید از سطح درآمدی و بودجه بالایی برخوردار باشند.

حال اگر شما هم از جرگه افرادی هستید که تمایل به خرید و اجاره آپارتمان در ولنجک دارید به‌جای مراجعه به آژانس‌های املاک متعدد در این محله برای انتخاب یک واحد مسکونی مطلوب به شما پیشنهاد می‌کنیم که از محل سکونت و حتی کار خود با تلفن همراه با رایانه با چند کلیک ساده به سامانه هوشمند و تخصصی کیلید مراجعه کرده و ضمن انتخاب نام محله به مشاهده فایل‌های خرید و اجاره ملک بپردازید.

با استفاده از سامانه هوشمند و تخصصی کیلید به‌راحتی می‌توانید اطلاعاتی جامع و کامل را در خصوص واحدهای مسکونی متعدد کسب کرده و با رؤیت تصاویر واقعی از آنها بازدیدی غیرحضوری را داشته باشید. ضمن اینکه پس از انتخاب ملک موردنظر در کیلید می‌توانید با شماره درج شده در بخش انتهایی آگهی تماس گرفته و پس از هماهنگی اقدام به بازدید حضوری و در نهایت عقد قرارداد خرید و اجاره بپردازید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول