اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تور صیادان گلستان برای رزق حلال دریا گسترده می‌شود/ ۸۱۳ صیاد گلستانی صید پره ماهیان استخوانی را آغاز می‌کنند

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان گفت: براساس تصمیمات کمیته صید سازمان شیلات ایران، فصل صید ماهیان استخوانی در استان از 15 مهر ماه آغاز می‌شود و به مدت 6 ماه ادامه خواهد داشت.

تور صیادان گلستان برای رزق حلال دریا گسترده می‌شود/ ۸۱۳ صیاد گلستانی صید پره ماهیان استخوانی را آغاز می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، محسن یحیایی در جلسه توجیهی قوانین و مقررات صید و صیادی همزمان با آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در استان، اظهار کرد: در سال جاری ۸۱۳ صیاد در قالب ۱۸ شرکت تعاونی و به روش صید پره در سه منطقه بندرترکمن، میانکاله و گمیشان اقدام به صید ماهیان استخوانی خواهند کرد.

وی با اشاره به مقرراتی که در زمان صید باید از سوی صیادان استان رعایت شود، خاطرنشان کرد: رعایت اندازه استاندارد تور پره برابر استاندارد اعلامی از سوی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، عدم همکاری با صیادان غیرمجاز، رعایت استاندارهای صید و صیادی و رهاسازی ماهیان ممنوع‌الصید و غیراستاندارد، از جمله مسائلی است که صیادان استان باید در زمان صید مدنظر قرار دهند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان بیان داشت: ساعت پره‌کشی روزانه در تمامی شرکت‌ها از طلوع آفتاب تا ساعت ۲۳ خواهد بود و تعداد شناورهای فعال در خطه ساحلی استان نیز ۱۳۰ فروند است.

وی در خصوص گونه‌های هدف صید ماهیان استخوانی استان گفت: گونه‌های هدف صید در حال حاضر عمدتا شامل گونه‌های سفید، کفال، کپور و ... خواهد بود.

وی با اشاره به رشد ۱۸ درصدی صید ماهیان استخوانی در استان گفت: در فصل صید ۱۴۰۰ ـ ۹۹ ، ۴۲۶ تن ماهی استخوانی از آب‌های استان صید شده که از این میزان ۳۳ تن ماهی سفید، ۲۸۷ تن ماهی کفال، ۹۴ تن ماهی کپور و ۱۲/۵ تن سایر گونه‌ها بوده است .

وی افزود: همچنین سرانه صید هر شرکت تعاونی در فصل صید سال گذشته ۲۷ تن، به ارزش ریالی ۱۵۵ میلیارد ریال برآورد شد.

یحیایی اذعان داشت: در فصل پرورش ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹، تعداد ۳۸۳ قطعه بچه‌های غیراستاندارد در تور صیادان پره استان گرفتار شده بودند که ناظرین صید براساس وظیفه‌مندی خود و در راستای حفاظت از گونه‌های ارزشمند ماهیان خاویاری، این بچه ماهیان را در دریا رهاسازی کردند.

گفتنی است فصل صید ماهیان استخوانی در آب‌های استان همه ساله از ۱۵ مهر آغاز شده و تا ۱۵ فرودین ماه سال بعد ادامه دارد.

انتهای پیام/۲۳۰۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول