اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

بی‌اعتنایی و بی‌اعتمادی دو دلیل عمده بیمه نکردن محصولات کشاورزی/ بهترین راه جبران خسارت کشاورزان بیمه است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین با اشاره به ورود خسارات سالانه به محصولات کشاورزی و ضرورت بیمه محصولات کشاورزی گفت: به دلیل بی‌اعتنایی و گاهاً بی‌اعتمادی ایجاد شده در فعالین این بخش نسبت به بحث بیمه، استقبال چندانی از بیمه صورت نمی‌گیرد و این درحالی است که نزدیک‌ترین راه جبران خسارت، بیمه محصول است و لذا ضروری است اطلاع‌رسانی و اعتمادسازی لازم در این خصوص اقدام کنند.

بی‌اعتنایی و بی‌اعتمادی دو دلیل عمده بیمه نکردن محصولات کشاورزی/ بهترین راه جبران خسارت کشاورزان بیمه است

به‌گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، قدرت‌الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در حاشیه جلسه‌ای که با حضور مسوولین و نمایندگان صندوق بیمه محصولات کشاورزی و دامی استان، جهادکشاورزی و بانک‌های عامل، با موضوع بیمه محصولات کشاورزی و دام و طیور برگزار شد اظهار کرد: تجربه سالیان گذشته نشان می‌دهد همواره حوادث و سوانحی از قبیل سرمازدگی، خشکسالی، سیل، آفات نباتی، بیماریهای دام و طیور و... خسارات هنگفتی را در حوزه کشاورزی و دام و طیور به کشاورزان و دامداران تحمیل می‌کند و به دلیل بی‌اعتنایی و گاهاً بی‌اعتمادی ایجاد شده در فعالین این بخش نسبت به بحث بیمه، استقبال چندانی از بیمه صورت نمی‌گیرد و این درحالی است که نزدیک‌ترین راه جبران خسارت، بیمه محصول است.

مهدیخانی افزود: سیاست دولت بر این است که پرداختی‌ها در حوزۀ جبران خسارات در حوزۀ کشاورزی به حداقل برسد و حجم عمدۀ اعتبارات دولتی به صندوق بیمه تعلق گیرد، کما اینکه مبلغ قابل توجهی از اعتبارات سازمان مدیریت بحران کشور به صندوق بیمه کشاورزی و دامی تعلق می‌گیرد.

مهدیخانی با اشاره به اهمیت نقش بیمه و نیز بهبود و ارتقاء سطح ارائه خدمات توسط صندوق بیمه، از مسئولین خواست نسبت به اطلاع‌رسانی و اعتمادسازی لازم در این خصوص اقدام نمایند.

وی در پایان از کشاورزان و دامداران خواست نسبت به بیمۀ محصولات کشاورزی و دام و طیور خود اقدام نمایند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول