اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پیامبر گرامی‌ اسلام هرگز وقتش را صرف کارهای بیهوده نمی‌کرد

امام جمعه صباشهر گفت: پیامبر گرامی‌ اسلام وقتش را صرف چیزهای بیهوده نمی‌کرد و هرگز کسی را مزمت نکرد، عیب کسی را نگفت و هرگز لغزش های و خطاهای مردم را دنبال نکرد.

پیامبر گرامی‌ اسلام هرگز وقتش را صرف کارهای بیهوده نمی‌کرد

حجت‌الاسلام محمد زرینه امام جمعه صباشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: عظمت و بزرگی پیامبر گرامی اسلام از فکر، اندیشه و ذهن ما بیرون است و نمی گنجد که ما بتوانیم عظمت آن شخصیت بزرگوار را درک کنیم.

وی با اشاره به روایت امام صادق(ع) گفت: در این روایت آمده است که امام صادق(ع) در کلاس درس و یا در هر موقعیتی که می‌خواستند از جدش رسول گرامی اسلامی(ص) مطلبی را نقل کند تا نام مبارک آن حضرت را به زبان می آورد، رنگ چهره‌شان عوض می شد و این نشان می دهد این اسم آنقدر در نظر ایشان بزرگ و باعظمت دیده می شد که امام صادق از عصمتش می شناخت او چه مقامی داشت.

امام جمعه صباشهر افزود: مردم آن زمان درکشان از معصوم کم بود اما معصومین همچون امام صادق(ع) که با بردن نام پیامبر رنگ از چهره اش می پرید چون به مقام خودمعصومین به تقریب الا الله رسیدند و محرم اسرار اللهی هستند آنها متوجه می شدند که وجود پیامبر اسلام یعنی چه.

حجت اسلام زرینه بیان کرد: در بین عرب‌ها و عجم‌ها، عرب و فارس، در رابطه با مقام و منزلت پیامبر و ساحت قدسی آن بزرگوار اشعار زیادی سروده شده است از جمله آنها مرحوم نظامی، که از حکما و بزرگان دنیای اسلام هستند که ایشان یک قصیده دارد که در آن یک بیت بسیار حرف وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: بدون استثنا مقام و منزلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمدصلی الله از تمامی پیامبران حتی پیامبران اوالعزم نیز بالاتر است.

امام جمعه صباشهر با بیان اینکه در وجود پیامبر گرامی اسلام سه چیز وجود نداشت و آن عبارت است از خودنمایی، ریا، خودبزرگ‌بینی و تکبر و اشتغال به چیزهای غیرمهم، گفت: یعنی حضرت وقتش را صرف چیزهای بیهوده نمی‌کرد و سه چیز را در مورد مردم نداشت، یکی اینکه هرگز کسی را مزمت نکرد، عیب کسی را نگفت و سوم اینکه هرگز لغزش های مردم را دنبال نکرد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول