اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

استقبال بی‌نظیر عشایر کرمانشاه از واکسیناسیون/ بیش از 97 درصد واکسینه شدند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیش از ۹۷.۸ درصد عشایر استان کرمانشاه علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شده‌اند.

استقبال بی‌نظیر عشایر کرمانشاه از واکسیناسیون/ بیش از 97 درصد واکسینه شدند

 ابراهیم شکیبا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص آخرین وضعیت استان به لحاظ شیوع بیماری کرونا ویروس، اظهار داشت: خوشبختانه روند کاهش بیماران بستری که از نیمه دوم شهریورماه شروع شده کمانکان ادامه دارد به طوریکه تعداد بیماران در بیمارستان‌ها در حال حاضر به زیر یک‌هزار نفر رسیده است که امید به کاهش داریم.

وی ادامه داد: تعداد موارد فوت فعلا خیلی کاهش محسوسی پیدا نکرده و بالا است، طی شبانه روز گذشته ۱۰ مورد فوت با ابتلای قطعی به کرونا ثبت شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: آنچه که الان برای ما اهمیت دارد بحث واکسیناسیون است، کاهش مرگ و میر و به خصوص کاهش بسترها در افراد مسن‌تر که درصد بیشتری واکسن تزریق کرده‌اند در پیک پنجم، در خصوص تأثیر واکسن امیدوارکننده است.

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر عشایر استان از واکسیناسیون، تصریح کرد: از ابتدای مردادماه سال‌جاری همزمان با سراسر کشور واکسیناسیون عشایر استان در دستور کار قرار گرفت و در حال اتمام است.

شکیبا اظهار داشت: توجه ویژه به عشایر و ارائه خدمات مراقبتی، بهداشتی و درمانی به این قشر زحمت‌کش یکی از ارکان اساسی و وظایف تعهدات مراکز بهداشت استان است و در حوزه معاونت بهداشتی به خوبی این مهم توسط تیم‌های ثابت در خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت و یا با اعزام تیم‌های سیار سلامت در قالب برنامه‌های ایل گردشی به مناطق استقرار عشایر کوچنده استان انجام می‌گیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: درپی شیوع بیماری کرونا این عزیزان هم به دلیل داشتن مناسبت‌های خاص اجتماعی، اقتصادی و ارتباط با جوامع شهری و یا در مسیر کوچ فصلی در معرض تهدید بیماری کرونا قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: بنابراین به منظور ایمن‌سازی ‌آن‌ها، معاونت بهداشت دانشگاه برای پیشگیری از شیوع  بیماری، برنامه‌ریزی‌های خوبی را جهت غربالگری به‌موقع، قرنطینه بیماران و افراد مشکوک و همچنین هدایت به مراکز منتخب، بیمارستان‌ها و واکسیناسیون آن‌ها انجام داده است.  

شکیبا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را یکی از استان‌های پیش‌رو در زمینه واکسیناسیون کرونا معرفی کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۹۷.۸ درصد عشایر استان کرمانشاه  علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شده‌اند و واکسیناسیون  افراد زیر ۱۸ سال و دانش‌آموزان عشایر هم در دست اقدام است و تا قبل از شروع کوچ عشایر واکسیناسیون آن‌ها تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول