اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

وضعیت امنیت در مرزهای کرمانشاه بسیار خوب است

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه امنیت مرزهای این استان را بسیار مطلوب توصیف کرد و گفت: مرزبان چشم بینا، گوش شنوا و بازوان توانمند نظام هستند.

وضعیت امنیت در مرزهای کرمانشاه بسیار خوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار کیاست سپهری امروز در جمع اصحاب رسانه در بررسی فعالیت‌های مرزبانی استان، اظهار داشت: اولین و مهمترین فعالیت مرزبانی حراست و پاسداری از حریم امن جمهوری اسلامی ایران است که در این راستا مرزبان چشم بینا، گوش شنوا و بازوان توانمند نظام هستند که در طول شبانه روز با روحیه بالا این کار را انجام می‌دهند.

وی خدمت در مرزبانی را یک توفیق الهی دانست و گفت: کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق، دارا مرز طولانی است که با استقرار نیروهای مرزبانی، سپاه و ارتش و ارتباط خوبی بین نیروهای مسلح و مرزبانی شاهد امنیت بسیار خوب و مطلوب در مرزها هستیم.

 فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۴۸ درصد تبادلات تجاری ایران و عراق از مرزهای کرمانشاه انجام می‌شود، افزود: با وجود چهار شهرستان مرزی  و چندین مرز رسمی روند صادرات به سمت عراق بسیار خوب است و در این زمینه مشکل خاصی نداریم.

وی یکی از دغدغه‌های مرزبانی را در بحث کولبران و قاچاق‌بران عنوان کرد و افزود: قاچاق کالا هم از طریق مرزهای رسمی و هم در مرزهای غیررسمی انجام یم‌گیرد که حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد قاچاق‌برها بومی استان و مرزنشین نیستند و از استان‌های هم‌جوار هستند.

وی خاطرنشان کرد: مرزنشینان واقعی کسانی هستند که در روستاها و شهرهای نوار مرز به صورت ۱۲ ماهه سال سکونت دارند باید بحث معیشت مرزنشینان و کولبران ساماندهی شود؛ حرمت و عزت مرزنشینان حفظ شود و امنیت مرزها باید با همکاری مرزنشینان تأمین شود.

سپهری قاچاق سلاح و مهمات غیرمجاز را خط قرمز نظام، دستگاه‌های امنیتی و نیروهای مسلح دانست و گفت: در خصوص قاچاقچیان اسلحه و مهمات هیچگونه اغماض و چشم‌پوشی وجود ندارد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول