اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

رئیس اوقاف ابرکوه: عواید موقوفات این شهرستان 50 درصد رشد یافته است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه از شناسایی بیش از 68 رقبه از ابتدای سال 1400 تا کنون خبر داد و گفت: تا کنون 485 رقبه در شهرستان ابرکوه سند دار شده و در شش ماهه نخست سال جاری نیز سه وقف جدید به ثبت رسیده است.

رئیس اوقاف ابرکوه: عواید موقوفات این شهرستان 50 درصد رشد یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس در ابرکوه، ابوالفضل زمانی عصر امروز در جمع اصحاب رسانه که به مناسبت دهه وقف برگزار شد، با برشمردن برنامه‌های دهه وقف، اظهار کرد: تا کنون ۳۳۸ موقوفه و بیش از هزار و ۱۷۱ رقبه در سامانه جامع اوقاف به ثبت رسیده که از این تعداد رقبه هزار و چهار مورد ملکی و مابقی آب است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابرکوه با بیان اینکه ۸۵ درصد موقوفات ابرکوه مزروعی است، اذعان کرد: با توجه به خشکسالی های پیاپی و کم آبی و مرگ برخی از قنات ها و ضرورت داشتن حفظ عین موقوفه، زمین هایی که در موقعیت مسکونی قرار دارد با شرایط خاصی در قالب حق تملک اعیان به افراد واگذار و سایر زمین ها در قالب قرارداد اجاره بلند مدت و مشارکت به سرمایه گذاران واگذار می شود.

زمانی از سند دار شدن ۴۸۵ رقبه (۵۰۰ هکتار از اراضی مزروعی) خبر داد و خاطرنشان کرد: در ۶ ماه نخست سه وقف جدید در بخش بهمن برای نیات دفن اموات (موقوفه سید مصطفی حسینی)، ساخت خانه عالم مسجد (وقف مشترک حسین بخشی و صغری فلاح) و توسعه مسجد (وقف محمد علی جهانی) به ثبت رسیده است.

وی به رشد ۵۰ درصدی عواید موقوفات در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: با به روز رسانی مال الاجاره و کارشناسی های به روز شده شاهد رشد عواید موقوفات بودیم که بیشتر صرف روضه خوانی، امور فرهنگی، قرآنی، کمک به فقرا و دانش آموزان بی بضاعت، مساجد و حوزه های علمیه شهرستان می شود.

این مسئول به معرفی طرح وقف مشارکتی پرداخت و ادامه داد: همه افراد جامعه از قشر متوسط رو به پایین می توانند در راستای محرومیت زدایی و تأمین بخشی از نیازهای جامعه فرهنگی ،سهیم شوند. افراد اندک سرمایه خود را تجمیع کرده، ملکی را خریداری و با هر نیتی که می خواهند وقف را انجام می دهند.

زمانی در خاتمه موقوفات شاخص شهرستان را موقوفه حاج علی اکبر ابرقویی با ۱۶ نیت از جمله کمک به فقرا، اطعام، تعزیه داری و مدرسه علمیه، موقوفه جمشید دهقان در ده عرب با چهار نیت امور فرهنگی، فقرا و ... موقوفه طاووس جهت روضه خوانی و دانش آموزان بی بضاعت و موقوفه مجتهد نام برد.

گفتنی است در خاتمه این نشست از اصحاب رسانه شهرستان که یکی از مبلغان وقف محسوب می شوند، تجلیل شد.

انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول