اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«عشق آباد» میزبان کنفرانس تغییرات آب و هوایی

با حمایت سازمان ملل متحد و سفارت انگلیس در ترکمنستان کنفرانسی با موضوع تغییرات آب و هوایی در «عشق آباد» برگزار شد.

«عشق آباد» میزبان کنفرانس تغییرات آب و هوایی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، با حمایت سازمان ملل متحد و سفارت انگلیس در ترکمنستان کنفرانسی با موضوع تغییرات آب و هوایی در «عشق آباد» برگزار شد.

در این کنفرانس دانشجویان ترکمن، سفیران، دیپلمات‌ها و متخصصان شرکت کردند و مشکلات کلیدی تغییرات آب و هوا، توصیه هایی برای کاهش پیامدها و سازگاری با آن را مورد بررسی قرار دادند.

این نوع گرد همایی‌ها در واقع یک بستر جدید و مناسب برای جوانان ترکمنستان برای به اشتراک گذاشتن تجربیات، دانش، افکار و ایده‌های خود در مورد تقویت اقدامات جهانی در مبارزه با تغییرات آب و هوا است.

این کنفرانس‌ها با هدف توانمندسازی جوانان و رساندن صدای آنها به طور رسمی در فرایندهای شکل گیری سیاست بین دولتی در تغییر آب و هوا و آماده شدن برای مشارکت فعال در مرکز تغییرات آب و هوا COY16 است که در 28 تا 31 اکتبر در «گلاسکو» برگزار می‌شود.

در این کنفرانس فعالان دانشجویی دانشگاه دولتی ترکمنستان به نام «مخدومقلی» و دیپلمات های آینده و روزنامه نگاران بین المللی و دانشکده مهندسی ترکمنستان به نام «اوغوز خان» و دانشکده مهندسی برق ترکمنستان و دانشکده کشاورزی و دانشکده نفت و گاز ترکمنستان سخنرانی کردند.

«دیمیتری شلاپاچنکو» هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در ترکمنستان و «پیتر دلبی» معاون سفارت انگلستان سخنرانی کردند.

در ضمن پیام‌های ویدئویی «جیاتما ویکرامانایاک» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور جوانان ، «لوچیانو گالی» سفیر ایتالیا، «نیک بریج» نماینده ویژه وزیر خارجه بریتانیا در امور تغییرات آب و هوایی و «دیوید موران» هماهنگ کننده‌های ملی و منطقه ای پخش شد.

در این کنفرانس دانشجویان دانشگاه بین المللی علوم انسانی و توسعه، تغییر در بخش انرژی و ایجاد مشاغل سبز و تجدید ساختار جریان‌های مالی را مطرح کردند. 

در همین حال ، فعالان انستیتو روابط بین الملل و موسسه ملی زبان‌های خارجی ترکمنستان در مورد مشارکت فعالان غیردولتی در بخش‌هایی مانند پایداری محصولات و کاهش تأثیر ورزش و مد بر آب و هوا بحث کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول