اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بهره‌مندی ۶۳ درصد روستاهای خراسان‌جنوبی از طرح هادی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: طی ۸ سال گذشته اجرای طرح هادی ۲۸۰ روستا انجام شده و میزان برخورداری روستاهای استان از اجرای طرح هادی اکنون به ۶۳ درصد افزایش یافته است.

بهره‌مندی  ۶۳ درصد روستاهای خراسان‌جنوبی از طرح هادی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اصغر آسمانی‌مقدم صبح امروز در گف‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ تعداد یک هزار و ۷۵۲ روستا در خراسان‌جنوبی وجود دارد که از این تعداد ۹۱۸ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.

وی در خصوص تهیه طرح هادی روستایی نیز تصریح کرد : طرح هادی ۳۲۹ روستای بالای ۲۰ خانوار طی ۸ سال گذشته تهیه و بازنگری طرح ۱۱۳ روستا نیز انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی بیان داشت: طی ۸ سال گذشته اجرای طرح هادی ۲۸۰ روستا انجام شده و میزان برخورداری روستاهای استان از اجرای طرح هادی اکنون به ۶۳ درصد افزایش یافته است.

آسمانی‌مقدم عنوان کرد: در ۴ سال گذشته تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر احداث گردیده و همچنین تعداد ۴۹۷ واحد نیز شامل ۲۶۲ واحد احداثی و ۲۳۵ واحد تعمیری از اعتبارت حوادث، بازسازی یا تعمیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده طی ۸ سال اخیر، برخورداری خراسان‌جنوبی از واحدهای مقاوم‌سازی شده در روستاها اکنون به بیش از ۵۲ درصد رسیده است و نسبت به میانگین کشوری تقریباً برابری می‌کند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول