اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ایران باید در حوزه خودکفایی فناوری‌های نوین پیشتاز باشد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ایران اسلامی به‌عنوان پایگاه بزرگ جهان اسلام باید در حوزه خودکفایی فناوری‌های نوین پیشتاز باشد.

ایران باید در حوزه خودکفایی فناوری‌های نوین پیشتاز باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی صبح امروز در آئین صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان مرکزی اظهار کرد: هفته ناجا فرصت خوبی برای تقدیر از زحمت کشان عرصه امنیت و اقتدار است.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی باید اقتدار خود را در بخش‌های مختلف روز به روز افزایش  داده و در عرصه‌های  بین‌المللی بدرخشد.

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به افتخارآفرینی نیروهای مسلح ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف گفت: نیروهای مسلح کشور به‌عنوان چشمان بیدار ملت و انقلاب اسلامی با هوشیاری توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان و بیگانگان در ابعاد مختلف را در کوتاه‌ترین زمان ممکن خنثی کرده و موجب شکست توطئه‌های دشمنان شدند.

دری نجف‌آبادی افزود: وفاداری به اسلام، امام، شهدا، ولایت و مردم از شاخصه‌هایی است که سبزپوشان نیروی انتظامی با بهره‌مندی از این شاخصه‌ها توانسته‌اند در طول سال‌‌های گذشته حماسه‌های ماندگاری خلق کنند.

وی با بیان اینکه تاریخ ایران قبل از انقلاب حاکی از فرازوفرودهای بسیاری بوده که مردم را با انواع توطئه‌ها، دسیسه‌ها، جنگ‌افروزی‌ها دچار مشکل کرده است، اظهار کرد:  قبل از انقلاب ایران به واسطه توطئه‌های بیگانگان ویرانه‌ای بیش نبود، اما انقلاب اسلامی موجب تحول عظیم کشور در بخش‌های مختلف و پیشرفت روز افزون ایران اسلامی شد.

امام‌جمعه اراک با اشاره به اهمیت فضای مجازی اظهار کرد: به‌کارگیری همت‌های بلند و غیرت‌های جوانان برای مالکیت بومی فضای مجازی یک ضرورت است و ایران اسلامی به‌عنوان پایگاه بزرگ جهان اسلام باید در حوزه خودکفایی فناوری‌های نوین پیشتاز باشد.  

دری با تاکید بر اینکه امروز اقتدار قوای مسلح کشور در حوزه نظامی، انتظامی و امنیتی زبانزد جهانیان است، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی باید اقتدار خود را در بخش‌های مختلف روز به روز افزایش دهد و در عرصه‌های مختلف بین‌المللی   بدرخشد.

 فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز از هوشمندی پلیس به عنوان اولویت مهم در سال 1400 یاد کرد و گفت: این مهم رمز موفقیت پلیس در انجام ماموریت‌ها است.

سردار حسن مفخمی شهرستانی افزود:  پلیس هوشمند، امنیت پایدار  شعار امسال هفته ناجا است تا نشان دهنده اهمیت تحقق پلیس هوشمند باشد.

 وی راه اندازی مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند در استان و شهرستان‌های ساوه، خمین، دلیجان و محلات، راه‌ اندازی مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور استان، نصب ۶۹ دوربین پایش تصویری برای کنترل امنیتی، راه اندازی ارتباط الکترونیکی پرونده های قضائی این مجموعه انتظامی و دستگاه قضایی استان، تجهیز پلیس به ابزار هوشمند، دوربین و البسه برای ثبت و ضبط تمامی ماموریت‌های پلیسی،راه اندازی سامانه پنل پیامکی ویژه افراد ناشنوا و سخت گویش در مرکز فرماندهی و کنترل استان، راه اندازی سیستم هدایت هوشمند واحدهای گشت انتظامی‌ترافیکی و امنیتی در سطح استان، و... را بخشی از این اقدامات برشمرد.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول