اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

جهادگرانی از جنس مردم برای مردم

بسیجیان سروستانی با روحیه والای جهادی به تأسی از سردار دلها،پای در مسیر خدمت نهادند تا مرهمی باشند بر آلام و درد این روزهای مردم.

جهادگرانی از جنس مردم برای مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از سروستان، کمتر فرد یا خانواده ای در شهر  هست که با کرونا دست و پنجه نرم نکرده باشد و همزمان حضور جوانانی را در قالب تیم های جهادی در کنار خودش احساس نکرده باشد.

افرادی که از همان روزهایی که هنوز کرونا برای مردم واژه ای مبهم بود داوطلبانه پای کار آمدند و هر چه در توان داشتند برای راحتی خیال و آگاهی رسانی مردم شهرشان انجام دادند. اوایل با گند زدایی معابر،خانه ها و کمک به قرنطینه، عبور و مرور مردم شروع به فعالیت کردند و بعد ها در طرح شهید سلیمانی و این روزها در کمک به واکسیناسیون عمومی مردم.

 با وجود همه مشغله هایی که اعضای گروه داشتند و سخت سرگرم انجام مسئولیت بودند برای گفتن خدا قوت و صحبت در مورد چگونگی تشکیل این گروها به سراغ مسئول و مجری طرح شهید سلیمانی رفتم و با سروان پاسدار احد رضوی معاون عملیات ناحیه مقاومت بسیج سپاه سروستان گفتگو کردم.

 معاون عملیات ناحیه مقاومت بسیج سپاه سروستان در شروع صحبت هایش گفت: جهاد از جمله مهم ترین اقدامات و حرکت های به وجود آماده از دل انقلاب اسلامی است که از ابتدای انقلاب اسلامی شکل گرفته و تاکنون نیز در عرصه های مختلف ادامه یافته است و در همین راستا طرح شهید سلیمانی که با هدف کمک به ریشه کنی بیماری منحوس کرونا تشکیل شده از اوایل آذر ماه ۱۳۹۹ در شهرستان سروستان شروع به کار کرد.

 احد رضوی ادامه داد: با توجه به کسب این تجربه که گروه‌های جهادی از دل مردم برخاسته اند و می توانند در جهت اقناع افکار عمومی، موفق عمل کنند از ظرفیت این افراد برای همه مراحل مثل رعایت بهداشت، آموزش پیشگیری و مراقبت های از بیماران و حتی برای دریافت واکسن استفاده کردیم. 

وی با بیان اینکه بسیجیان برای لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب وارد میدان رزمایش کمک‌های مومنانه و طرح شهید سلیمانی شدند، یادآوری کرد: این گروه ها در دوران شیوع بیماری کرونا اقدامات متنوعی از جمله امداد روحی و روانی به بیماران کرونایی داشته اند و خود این نیروها نیز گاهی گرفتار بیماری کرونا شدند که از ایثارگری و نیت والای این عزیزان خبر می دهد.

معاون عملیات ناحیه مقاومت با اشاره به اینکه این طرح محله، خانواده محور است و به صورت مشترک با شبکه بهداشت و درمان شهرستان اجرا می شود، تاکید کرد: هدف اصلی طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیروهای بسیج بوده است که به خوبی در این مسیر حرکت کردیم.

رضوی با بیان اینکه افراد در طرح شهید سلیمانی در سه سطح پیشگیری، رهگیری و درمان فعالیت می کنند افزود: تعداد ۱۸۰ نفر از برادران و خواهران بسیجی دراین سه محور سازماندهی شده اند و پس از اجرای دوره های آموزشی و تخصصی در امور مربوطه شروع به کار کردند.

وی در خصوص محور اول گفت: تیم های نظارتی  متشکل از ۲۰ تیم که وظیفه نظارت بر امر پیشگیری و رعایت پروتکل های بهداشتی را در سطح شهرستان اعم از اصناف مختلف، ادارات و ... را بر عهده داشتند که تا کنون قریب به ۲۷۰۰ مورد بازدید طی ۱۰ مرحله را انجام داده اند.

مسئول گروه های جهادی تعداد پوستر و تراکت توزیع شده در زمینه اطلاع رسانی را 5000 عدد برشمرد و ادامه داد: تیم های مسئول تعداد ۲۵۰ مورد تذکر ابلاغ نموده اند و که از این بین تعداد ۳۰ مورد پلمپ اصنافی که رعایت دستورالعمل را نداشته اند را پیگیری کرده و همچنین تعداد ۵۰۰۰ ماسک نیز در همین زمینه توزیع نموده اند.

رضوی گفت: تیم های حمایتی محور دوم ما هستند که در ۶۸ تیم در سطح شهرستان سازماندهی شده اند و وظیفه حمایت از افراد نیازمند را بر عهده دارند که کمک‌های مومنانه یکی از موارد خوبی بود که در این طرح اجرا شد و خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی ضعیف بودند و بیمار کرونایی داشتند، با بسته‌های معیشتی و بهداشتی، طی دوران قرنطینه در منزل حمایت می‌شدند و همچنین  1000بسته‌های کمک مومنانه نیز برای افرادی که قرنطینه بودند و شرایط کسب و کار برای آنها فراهم نبود، تهیه شد و به دستشان رسید.

وی در خصوص تیم های محور سوم که مراقبتی هستند توضیح داد: این تیم ها متشکل از ۱۵ گروه که وظیفه مراقبت از بیماران کرونایی را بر عهده دارند و تا کنون نزدیک به ۱۸۰۰مورد رهگیری بیماران انجام داده اند و در قالب تیم های تخصصی وغیر تخصصی به بیماران مشاوره داده اند و حتی در مواردی پزشک به منزل بیماران اعزام شده است.

معاون عملیات ناحیه مقاومت کنترل اوضاع وخیم کرونا را علاوه‌ بر همکاری مردم و مدافعان سلامت، از جمله توفیقات طرح شهید سلیمانی دانست و اضافه کرد: قرارگاه شهید سلیمانی به صورت هفتگی با حضور اعضای قرارگاه ( فرماندار،فرمانده سپاه، رییس شبکه بهداشت و شهردار) جهت هماهنگی و همکاری بیشتر بین اعضا جلسه برگزار می کند.

احد رضوی با توجه به اینکه سیستم شبکه بهداشت و درمان در خدمات واکسیناسیون انجام وظیفه می کنند افزود: گروه‌های جهادی بیشتر برای پیشگیری وارد میدان شده اند ولی روزانه ۱۰ نفر از برادران و خواهران بسیجی به عنوان انتظامات و کاربر رایانه واکسیناتور با شبکه بهداشت همکاری می کنند.

وی در پایان گفت: زمانی که مردم هر منطقه درکار های جهادی شرکت کنند، انجام کار خیر و تلاش و همدلی برای آن‌ها فرهنگ می‌شود و ما باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در اجرای طرح‌های جهادی، مردم نیز به صحنه بیایند و در کنار  این گروه‌های فعالیت کنند و از این طریق افزون بر اجرای طرح و پیش رفتن کار، فرهنگ کار و تلاش و کمک به نیازمندان نیز در بین مردم ترویج یابد.

انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول