اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

از درِ خانهٔ مردم تا مرزها پای امنیت کشور هستیم

فرماندهٔ سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: ما پاسداران در کنار برادران نیروی انتظامی و مردم عزیز قول می‌دهیم که از درِ خانه، مدرسه، مهدکودک و دانشگاه تا مرزهای شمال‌غرب و جنوب‌شرق در آرامش کامل باشند و مردم زندگی خود را در صحت و سلامت داشته باشند.

از درِ خانهٔ مردم تا مرزها پای امنیت کشور هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار رستمعلی رفیعی‌آتانی، فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح که صبح امروز به‌مناسبت آغاز هفتهٔ نیروی انتظامی در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفتهٔ نیروی انتظامی، اظهار کرد: امنیت این است که در جامعه همهٔ مردم در گروه‌ها و رده‌های مختلف احساس آرامش کنند.

وی ادامه داد: امنیت یعنی زمانی‌که دانش‌آموزان می‌خواهند به مدرسه بروند، نیروی انتظامی بیدار ما امنیت آنان را محقق می‌کند، امنیت یعنی مردم در تجارت با خیالی آسوده تجارت کنند و نیروی انتظامی عزیز این را تضمین می‌کند، امنیت یعنی بانوان ما در جمهوری اسلامی با حفظ هویت زنانهٔ خود زندگی کنند و نیروی انتظامی این را برقرار می‌کند.

رفیعی‌آتانی عنوان کرد: ما پاسداران در کنار برادران نیروی انتظامی و مردم عزیز قول می‌دهیم که از درِ خانه، مدرسه، مهدکودک و دانشگاه تا مرزهای شمال‌غرب و جنوب‌شرق در آرامش کامل باشند و مردم زندگی خود را در صحت و سلامت داشته باشند.

وی بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز مأموریت‌های مشخصی دارد، از جمله این مأموریت‌ها این است که دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی را به کمک ارتش عزیز و نیروی انتظامی بیدار برقرار می‌کند.

این مسؤول عنوان کرد: تیپ 82 سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین به‌مدت 2 سال تحت امر قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) با مأموریت مبارزه با قاچاق برای تأمین مرزهای شمال‌غرب در منطقهٔ عمومی سردشت حضور داشت و این برای نخستین بار پس از دفاع مقدس بود که کیفیت نیروهایی که وارد منطقه شدند از عزیزان کادر، پیشکسوت، سرباز و بسیجیان بود، نکتهٔ حائز اهمیت این‌که عمدهٔ این نیروها از بسیجیان جان بر کف بودند که به همت آنان مجدداً دوران پرافتخار دفاع مقدس شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: نکتهٔ قابل اهمیتی که امروز باید به نسل جوان و به جامعهٔ ما از آثار این مأموریت‌ها منتقل شود، این است که اشتیاق و علاقه و انگیزهٔ نیروهای بسیجی به‌صورت داوطلبانه برای این مأموریت آن‌قدر زیاد بود که ما مجبور به گزینش بودیم تا تعدادی از آن‌ها را به منطقه ببریم.

رفیعی‌آتانی تصریح کرد: قزوین توفیق داشت در چندین مرحله، هم در مأموریت 2 سالهٔ اخیر و هم در مأموریت‌های دیگر در دو مرحله از سال 90 در مرزهای کشور حضور داشته باشد و امروز نیز ارتفاعات مشرف بر مرزهای جمهوری اسلامی ایران زیر گام رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارد.

وی اضافه کرد: از اسطوره‌های قزوینی حاضر در این مأموریت‌ها می‌توان به سردار سرافراز اسطوره‌های جنگ‌های نامنظم، سردار جعفرخانی نام برد که در یگان صابرین نیروی زمینی در آن منطقه حضور داشتند و فرماندهی یگان عملیاتی را بر عهده داشتند که منتج به آزادسازی و تصرف ارتفاعات جاسوسان شد، این شهید سرافراز از چهره‌های سپاه در مأموریت شمال‌غرب بود، آثار این مأموریت و فرماندهی جعفرخانی عزیز این بود که ارتفاعاتی که در دست پژاک و بود و دشمنان آن‌ها را غیرقابل تصرف می‌دانستند، گام‌های شهید جعفرخانی و 11 گل سرخ صابرین در آن‌جا اثبات کرد که ما اگر اراده کنیم در هر کجا می‌توانیم از حقوق خویش و مرزهای میهن خود دفاع کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: آن چیزی که امروز مایهٔ افتخار است این است که در تمامی مرزهای ما در شمال، جنوب، غرب و شرق نیروهای نظامی مستقل بوده و با دستان پر و چشمان بیدار از حیثیت جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول