اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

نتیجه تقابل ارتش‌های تایوان و چین؛ سقوط تایوان در کمتر از یک هفته

یک رسانه روسی نوشت، در صورت تقابل چین با تایوان، ارتش چین در یک هفته ارتش تایوان را مغلوب می‌کند.

نتیجه تقابل ارتش‌های تایوان و چین؛ سقوط تایوان در کمتر از یک هفته

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه روسی روز شنبه در تحلیلی نوشت، ایالات متحده در حال بازی خطرناکی برای نشان دادن سیاست دفاع از تایوان مقابل چین است و توانایی این کشور در اجرای آن صفر است.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» در پی تشدید تنش‌ها بین پکن و تایوان، «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین روز شنبه وعده داد که اتحاد مجدد با تایوان را از طریق مسالمت آمیز پیگیری کند و به کشورهای خارجی درباره مداخله در این موضوع هشدار داد.

*نیروی هوایی چالاک چین

طی چند سال گذشته، نیروی هوایی چین به عنوان وسیله ای برای ارسال پیام به تایوان مبنی بر اینکه چین ادعای استقلال این جزیره را به رسمیت نمی‌شناسد ، به منطقه شناسایی هوایی پدافند هوایی تایوان پرواز می‌کند. بنابراین، هرگونه تصور از توانایی این منطقه پدافندی  باطل است.

این حوادث، که در طول این سالها تشدید شده ، اخیراً به نقطه اوج رسیده است. چین، بنابر ادعای تایوان، در یکم اکتبر 38 هواپیما را در دو موج به منطقه پدافندی تایوان فرستاد، در 2 اکتبر نیز 39 هواپیمای دیگر به پرواز درآمدند.

در پاسخ «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بیانیه ای صادر کرد. ایالات متحده بسیار نگران فعالیت های تحریک آمیز چین  نزدیک تایوان است.

*واکنش پکن به دخالت‌های آمریکا

«هوآ چونینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ گفت: «تایوان متعلق به چین است و آمریکا در مقام اظهارنظر غیر مسئولانه نیست. اظهارات مربوطه توسط آمریکا اصل یک چین و مقررات سه بیانیه مشترک چین و آمریکا را به طور جدی نقض کرده و یک پیام بسیار اشتباه و غیرمسئولانه ارسال می‌کند.»

در چهارم اکتبر تایوان اعلام کرد که چین بیشترین شمار هواپیمای خود را به منطقه پدافندی تایوان فرستاده است که در مجموع 56 فروند مورد شامل 36 فروند جنگنده، فروند  12 بمب افکن با قابلیت حمل سلاح اتمی و دو فروند  جت ضد زیر دریایی بود.

«تسای اینگ ون» رئیس جمهور تایوان البته گفته بود که تایوان به دنبال رویارویی نظامی نیست و به همزیستی مسالمت آمیز، پایدار با همسایگان امیدوار است.

*ارتش تایوان  روی کاغذ عالی است

این وبگاه  در ادامه نوشت، تایوان دارای 165000 نظامی فعال و 1.6 میلیون سرباز ذخیره است که مجهز به میلیاردها دلار تجهیزات پیشرفته ارتش آمریکاست. در حالی که ارتش تایوان ممکن است روی کاغذ خوب به نظر برسد، اما آمادگی لازم را برای واقعیات نوع جنگی تمام عیار ندارد. همانطور که جهان در افغانستان آموخت اعداد قابل توجه روی کاغذ به طور خودکار به یک نیروی جنگنده قابل توجه در زمین تبدیل نمی‌شوند.

*سقوط تایوان در یک هفته

اگر چین تصمیم بگیرد به تایوان حمله کند، فرض کار این است که این کشور ارزیابی گسترده‌ای از شانس پیروزی خود را مبتنی بر اطلاعات انجام داده است. چین می‌تواند پادگان‌ها و محل استقرار هر یگان اصلی رزمی زمینی تایوان را با دقت مشخص کند. این کار را با هرهواپیمای دارای قابلیت جنگی در موجودی تایوان انجام می‌داد. چین قادر است پایگاه‌های لجستیکی مورد استفاده تایوان را در خط مقدم شناسایی کند. همه اینها در معرض بمباران گسترده نیروهای هوایی و موشکی بالستیک چین قرار خواهند گرفت. سپس هر یگان بازمانده از تایوان با وظیفه دلهره آور دفع یک حمله گسترده روبرو خواهد شد که احتمالاً شامل ترکیبی از نیروهای دوزیست و حمله هوایی است.

 این شبکه خبری در خاتمه تحلیل خود نوشت، واقعیت این است که تایوان در کمتر از یک هفته سقوط می‌کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول