اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

درخواست مجری مطالعات طراحی شبکه ریلی کشور از رئیس جمهور/ مطالعات جامع حمل ونقل مبنای تصمیمات باشد

مجری پروژه طراحی شبکه ریلی کشور گفت:مسأله‌ تعیین پروژه‌های اولویت‌دار حمل‌ و نقل ریلی بسیار پیچیده است که رویکرد آن در مطالعات جامع حمل‌ و نقل کشور مورد توجه قرار گرفته‌ است و پیشنهاد می‌شود خروجی آن مطالعات، مبنای تصمیم‌گیری‌ها پیرامون پروژه‌های اولویت‌دار حمل‌ و نقل کشور قرار گیرد.

درخواست مجری مطالعات طراحی شبکه ریلی کشور از رئیس جمهور/ مطالعات جامع حمل ونقل مبنای تصمیمات باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد تمنایی مجری پروژه طراحی شبکه ریلی کشور در افق بیست ساله  در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور، بر اولویت‌دهی به پروژه‌های زیرساختی حمل‌ و نقل و غالب شدن رویکرد اقتصاد شبکه‌ای بر نگاه استانی و محلی تاکید کرد. 

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی حمل و نقل دانشگاه صنعتی اصفهان در ابتدای این نامه آورده است: از باب نقد مشفقانه و خیرخواهانه، تذکری را خدمت جنابعالی عرض می‌کنم؛ اخیرا در جریان سفر به استان بوشهر، جنابعالی ضمن بازدید از پروژه راه‌آهن شیراز - بوشهر، بر اتصال بوشهر به راه‌آهن سراسری به عنوان یکی از مطالبات اساسی مردم منطقه تأکید فرمودید. قطعا بهره‌مندی از دسترسی به حمل‌ و نقل سبز ریلی، مطالبه‌ مردم عزیز مناطق مختلف کشور از جمله مردم بزرگوار بوشهر است؛ اما به نظر می‌رسد که اصالت‌بخشی به مطالبات محلی در ایجاد دسترسی به شبکه راه‌آهن سراسری، شیوه‌ دقیقی برای اولویت‌دهی به پروژه‌های استراتژیک حمل‌ و نقل محسوب نمی‌شود.

اولویت‌دهی به پروژه‌های استراتژیک حمل و نقل بر پایه اقتصاد شبکه‌

تمنایی عنوان کرد: در شرایط محدودیت بودجه‌ای و وجود انبوهی از پروژه‌های زیرساختی نیمه‌تمام، لازم است اولویت‌دهی به پروژه‌های استراتژیک، بر مبنای نگاه همه‌جانبه‌ ملی و رویکرد اصالت‌بخشی به اقتصاد شبکه‌ای صورت پذیرد و ضمن پرهیز از نگاه محلی، توسعه‌ شبکه بر اساس بیشینه‌سازی منافع ملی و کمینه‌سازی هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم تحمیل شده به کشور، مدنظر قرار گیرد.

مجری پروژه طراحی شبکه ریلی کشور در افق بیست ساله تاکید کرد: مسأله‌ تعیین پروژه‌های اولویت‌دار حمل‌ و نقل ریلی (یا به عبارتی طراحی شبکه ریلی)، مسأله‌ای بسیار پیچیده است که در انجام آن، فاکتورهای متعددی همچون تقاضای بار و مسافر داخلی و ترانزیت برای ده‌ها هزار زوج مبدا و مقصد، گلوگاه‌های ظرفیتی شبکه، موقعیت هاب‌های لجستیکی، رقابت کریدورهای حمل‌ و نقل بین‌المللی، تاثیرگذاری بر خلق ارزش افزوده باید لحاظ می‌گردند.

وی در پایان این نامه خواستار شد: رویکرد مذکور در مطالعات جامع حمل‌ و نقل کشور مورد توجه قرار گرفته‌ است و پیشنهاد می‌شود خروجی آن مطالعات، مبنای تصمیم‌گیری‌ها پیرامون پروژه‌های اولویت‌دار حمل‌ و نقل کشور قرار گیرد؛ اتخاذ تصمیمات بهینه در قالب چنین رویکرد جامعی، به عدالت نزدیک‌تر است و تحقق هدف اصلی جنابعالی در پیگیری سفرهای استانی، یعنی  شکوفایی اقتصادی کشور و تحقق عدالت منطقه‌ای، را تسریع خواهد بخشید.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول