اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مدودف: دولت وابسته و غربگرای اوکراین، ارزش گفت‌و‌گو ندارد

نائب رئیس «شورای امنیت فدراسیون روسیه» معتقد است که دولت کنونی اوکراین کاملا وابسته به غرب است و ارزش گفت‌و‌گو و تماس برقرار کردن ندارد.

مدودف: دولت وابسته و غربگرای اوکراین، ارزش گفت‌و‌گو ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نائب رئیس «شورای امنیت فدراسیون روسیه» با انتشار یک یادداشت در روزنامه «کامرسانت» این کشور، برقراری تماس و گفت‌و‌گوی مسکو با دولت کنونی اوکراین را کاری بیهوده خواند.

به گزارش خبرگزاری تاس، یادداشت در رد برقراری تماس و گفت‌و‌گوی روسیه با اوکراین با این عنوان منتشر شده است: «چرا تماس‌ها با دولت فعلی اوکراین، بی‌معنی است؟»

ریاست شورای امنیت فدراسیون روسیه برعهده ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور است و دیمیتری مدودف نفر دوم این شورا است.

دیمیتری مدودف که سابقه ریاست جمهوری و نخست‌وزیری روسیه را در کارنامه دارد، در این مطلب نوشت: «(ما دولت روسیه باید) منتظر بمانیم تا رهبران مسئول در اوکراین ظاهر شوند  (رهبرانی که) هدف آنها ایجاد حقوق برابر مبتنی بر انتفاع متقابل و روابط دو سویه با روسیه باشد، نه درگیری کامل با روسیه و در پیش گرفتن (سیاست) در آستانه آتش».

این مقام ارشد مسکو به شدت از مواضع دولت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور کنونی اوکراین به دلیل اتکا به موضوع شبه جزیره کریمه و توسل به «قدرت‌نمایی در آستانه انتخابات» در این کشور به شدت تاخت.

رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر اسبق روسیه افزود: «روسیه می‌داند چطور صبر کند. ما آدم‌‌های صبوری هستیم».

به گفته نائب رئیس «شورای امنیت فدراسیون روسیه»، اوکراین در حال حاضر تحت مدیریت مستقیم خارجی است و از کمک‌های مالی تا مدیریت مستقیم توسط سرویس‌های اطلاعاتی، کاملاً به غرب وابسته می‌باشد.

اظهارات تند این مقام مسکو علیه کی‌یف در شرایطی مطرح شده که زلنسکی و دیگر مقام‌های ارشد اوکراینی بارها به رغم تاکید بر لزوم برقراری گفت‌و‌گوی مستقیم روسای جمهور دو کشور، مواضعی اتخاذ کرده‌اند که به مذاق روسیه خوش نیامده است.

رئیس‌جمهور اوکراین پیش از این در چند نوبت از آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته است که از عضویت این کشور در ناتو حمایت کنند.

مقام‌های مسکو از قبیل ولادیمیر پوتین بارها ضمن هشدار درباره تبعات عضویت اوکراین در ناتو، موضع این کشور در قبال الحاق کریمه به روسیه را به شدت رد کرده‌‌اند.

هشدارها درباره عضویت اوکراین در ناتو در شرایطی انجام شده که در سال ۲۰۰۸ و به دنبال تحرکات دولت غربگرای «میخائیل ساکاشویلی» رئیس‌جمهور وقت گرجستان برای عضویت در این ائتلاف نظامی غربی، مسکو به جنگ متوسل شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول