اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کشف حدود ۷ تن فرآورده‎های خام دامی فاسد در گنبدکاووس

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس گفت: در ۶ ماهه امسال ۶ هزار و ۸۴۸ کیلوگرم فرآورده‎های خام دامی فاسد کشف و معدوم شد.

کشف حدود ۷ تن فرآورده‎های خام دامی فاسد در گنبدکاووس

نادر گوکلانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در راستای پیشگیری از بیماری‎های واگیر در بین دام‎های سبک و سنگین در ۶ ماهه امسال یک میلیون و ۱۳۲ هزار و ۹۳۶ دُز دام‎های سبک و سنگین حوزته شهرستان واکسیناسیون شده و از ۵ هزار و ۷۳۵ راس گاو در گاوداری‎های صنعتی تست سل و خونگیری و ۵۲۹ مورد تست بیماری «مشمشه اسب» انجام شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون برای ۱۲ میلیون و ۹۰۰ قطعه جوجه گواهی بهداشتی جوجه‎ریزی مرغ گوشتی صادر و تعداد ۲۲ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۶۵۹ دُز واکسن برای طیور بین مرغداری‎های صنعتی توزیع شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۴ هزار و ۸۱۸ مورد از مراکز تولید نگهداری و عرضه فرآورده‎های خام دامی بازدید به عمل آمده که در این بازدیدها ۹۷ نفر به مراجع قضایی معرفی و ۶ تن و ۸۴۸ کیلو گرم فرآورده خام دامی فاسد کشف و معدوم شده است.

وی ادامه داد: در این مدت از ۸۲۹ مرغداری، دامداری، آب‎بندان‎ها و میادین دام در راستای رعایت موازین بهداشتی و پیشگیری از هرگونه بیماری بازدید شده است.

گوکلانی گفت: امسال تعداد 2 میلیون و ۷۰۴ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم تخم‎مرغ خوراکی و 2 میلیون و ۱۶۵هزار و ۲۳۰ کیلوگرم خوراک آبزیان به کشورهای همسایه صادر شده است.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول