اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

دشمن با القای دروغ، شایعات و بداخلاقی در حال ضربه زدن به ملت ایران است / رسانه‌ها با اخلاق‌مداری و انصاف مطالبه‌گری کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت هماهنگ و جبهه‌ای دشمنان در فضای مجازی حرکت آنها را منسجم کرده است، از این رو مسلمانان باید در این خصوص هوشیارانه عمل کنند.

دشمن با القای دروغ، شایعات و بداخلاقی در حال ضربه زدن به ملت ایران است  /  رسانه‌ها با اخلاق‌مداری و انصاف مطالبه‌گری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در دیدار تعدادی از هنرمندان و فعالان فضای مجازی کشور با بیان اینکه در جنگ چند بعدی دشمن علیه ملت ایران رسانه‌ها و فضای مجازی نقش‌آفرینی می‌کنند، اظهار داشت: فعالیت در عرصه فضای مجازی سختی‌ها و دشواری‌هایی دارد و فعالان این فضا مستقیماً در برابر امپراطوری رسانه‌ای استکبار صف‌آرایی می‌کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب و تاکیدات مقام معظم رهبری به حضور فعالانه جوانان در عرصه‌های مختلف ادامه داد: معظم له در یکی از بیانات شان می‌فرمایند خرمشهرها در پیش است که مصداق بارز آن شاید همین نقش‌آفرینی رسانه‌ای و فضای مجازی است و فعالیت در فضا در واقع فتح خرمشهری دیگر است.

وی با یادآوری اهمیت فضای مجازی تاکید کرد: باید در این عرصه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد، فضایی که در حال رسیدن به بلوغ است در سایه فعالیت فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی علاوه بر اینکه قدرت خنثی‌سازی فعالیت‌های دشمنان را دارد، قدرت ضربه زدن به آنها را هم داراست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی آینده نگری و امیدآفرینی را از وظایف فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی دانست و گفت: جوانان بهترین عناصر برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب هستند که در مواقعی ما غافل از این ظرفیت‌ها شده‌ایم و به فهم درست از قدرت جوانان نرسیده‌ایم.

آل‌هاشم با بیان اینکه نباید به‌خاطر مسائل جزئی و سطحی جوانان را از میدان خارج کنیم، یادآور شد: مساجد باید در اختیار جوانان باشد تا در این شرایط بد جنگ چند بُعدی دشمنان، این قشر با خانه‌های خدا مأنوس شوند و در فعالیت‌های آتش به اختیار مجاهدانه عمل کنند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: فعالیت‌های آتش به اختیار جوانان در این شرایط حساس باید قوام و دوام داشته باشد تا آینده‌سازان ایران عزیز از اهداف و آرمان‌های نظام، انقلاب و رهبری دفاع کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فرهنگ استفاده درست از فضای رسانه‌ای و مجازی و داشتن سواد رسانه‌ای باید در جامعه نهادینه شود، بیان  داشت: فعالان فضای مجازی باید از سوءاستفاده در این عرصه جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، تولید محتوای فاخر و اثرگذار در این عرصه را مورد تاکید قرار داد و متذکر شد: باید با در نظر گرفتن جنبه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خردورزانه و عاقلانه وارد عمل شود.

امپراطوری رسانه‌ای دشمن القای یاس و ناامیدی در بین مردم می‌کنند

آل‌هاشم راه غلبه بر دشمن را قوی شدن در فضای مجازی دانست و گفت: امپراطوری رسانه‌ای دشمن القای یاس و ناامیدی در بین مردم می‌کنند و یک آینده تاریک و مبهم را برای مردم ترسیم می‌کنند.

وی افزود: دشمن در سطح وسیع و مخرب با القای دروغ، شایعات و بداخلاقی در حال ضربه زدن به ملت ایران است که اگر خودمان را آماده و مجهز نکنیم دشمن از فضا به نفع خود استفاده خواهد کرد.

امام جمعه تبریز جریان‌سازی در فضای مجازی را یکی از راه‌های غلبه بر دشمنان دانست و گفت: باید جریان‌های بسیار حساب شده را راه بیاندازیم، برای مقابله با دشمن نباید نشست و دفاع کرد بلکه باید هجومی وارد عمل شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر حمایت مسوولان از رزمندگان فضای مجازی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عامل فتح قله‌های موفقیت انقلاب امروز رسانه‌ها هستند، رسانه‌ها باید چشم و گوش مردم باشند و راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب را در جامعه تبیین کنند.

 رسانه ها باید با اخلاق‌مداری و انصاف مطالبه‌گری کنند

وی به رسانه‌ها متذکر شد: در این عرصه به نقش نظارتی خود عمل کنند و رسانه‌ها باید با اخلاق‌مداری و انصاف مطالبه‌گری کنند و از مسوولان به صورت منطقی در راستای عمل به راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب نقدی منصفانه و حمایت حکیمانه و منطقی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بازخوانی مطالبات رهبر معظم انقلاب از فعالان عرصه رسانه‌ای و فضای مجازی به تبیین وظایف فعالان این عرصه پرداخت.

در این دیدار تعدادی از جوانان فعال در عرصه فضای مجازی و رسانه به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون آسیب‌ها و توسعه این فضا پرداختند.

انتهای پیام/60021/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول