اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

حدنگاری ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین انجام شد/ طرح کاداستر ادامه دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طی شش ماهه نخست امسال، طرح حدنگاری یا کاداستر در سطحی بالغ بر ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شده است.

حدنگاری ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین انجام شد/ طرح کاداستر ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: طی شش ماهه نخست امسال، طرح حدنگاری یا کاداستر در سطحی بالغ بر ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شده است.

وی افزود: با اجرای این میزان حدنگاری در شش ماهه نخست امسال، مجموع اراضی کشاورزی استان که تاکنون کار حدنگاری (کاداستر) آن‌ها به پایان رسیده است و برای صدور سند به سازمان ثبت اسناد و املاک استان ارسال شده‌اند، به بیش از ۱۹۳ هزار هکتار رسید.

وی تعیین محدوده مالکیت‌ اراضی کشاورزی همراه با اطلاعات حقوقی آن‌ها را مهم‌ترین هدف از اجرای این طرح دانست و گفت: در این طرح از طریق نقشه‌برداری‌های زمینی و هوایی تمام اطلاعات اندازه، محدوده و موقعیت زمین در روی نقشه مشخص و نحوه ثبت خصوصیات ملک مانند اطلاعات حقوقی، مشخصات ثبتی، کاربری و نوع بهره برداری به طور کامل معین می‌شود که تأثیر بسیار زیادی در ارتقای کیفیت عملیات اجرایی طرح‌های عملیاتی در بخش کشاورزی خواهد داشت.

خمسه اضافه کرد: ایجاد پایگاه جامع و یکپارچه داده اطلاعات مکانی و توصیفی از اراضی کشاورزی، شناسنامه‌دار کردن، تثبیت مالکیت و صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی، فراهم شدن بستر پایش به‌منظور جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی، مدیریت بهینه و برنامه ریزی به منظور یکپارچه سازی اراضی و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی، بستر سازی جهت تعیین و اجرای دقیق الگوی کشت، بهره بردارای بهینه و افزایش تولید محصولات کشاورزی برخی از اهداف کیفی است که اجرای این طرح به دنبال دارد.

 این مسوول همچنین خاطرنشان کرد: طرح حدنگاری یا کاداستر از آنجا که اطلاعات اراضی کشاورزی را با جزییات در اختیار دست اندرکاران و برنامه‌ریزان قرار می‌دهد یکی از الزامات حرکت به سمت کشاورزی نوین و پایدار به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول