اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

استاندار گیلان: قاطعانه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز برخورد کنید

مقام عالی دولت در گیلان خواستار اجرای قاطع آرای صادرشده در ارتباط با ساخت‌وسازهای غیرمجاز شد.

استاندار گیلان: قاطعانه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز برخورد کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع صبح امروز در جلسه کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد مؤثر و فوری با تخلفات ساخت‌وساز و تغییر کاربری غیرمجاز گیلان در سالن الغدیر استانداری با تأکید بر اینکه هرگونه برنامه‌ریزی مستلزم اطلاعات جامع و دقیق است، اظهار کرد: به‌روزرسانی داده‌های ساخت‌وسازهای غیرمجاز برای برخورد قانونی و صدور رأی نسبت به ساخت‌وسازهای غیرمجاز و همچنین اجرای آن ضروری است.

وی به ارزش والای توجه به زمان خصوصاً در امور اداری مرتبط با مردم اشاره و تسریع رسیدگی به پرونده‌ها در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و ۹۹ اشاره کرد و گفت: با توسعه‌ و تقویت دولت الکترونیک از ابهام، شائبه و سوءاستفاده در رسیدگی پرونده‌ها پیشگیری می‌شود و هرگونه دخل و تصرف به حداقل می‌رسد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اتصال برخی از بخشداری‌ها به سامانه کمیسیون ماده ۹۹ ساخت‌وسازهای غیرمجاز روستایی و لزوم تسریع در این روند برای دیگر مناطق، افزود: در راستای افزایش دقت نظر و تسریع در روند رسیدگی‌ها از ظرفیت کانون کارشناسان دادگستری استفاده می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی شهرداران و دهیاران در جهت اشراف بیشتر به ضوابط و مقررات حوزه ساخت‌وسازها و پیشگیری از وقوع تخلفات بیان کرد: هدف این کارگروه رسیدگی و پیگیری فوری و برخورد قاطع با تخلفات ساخت‌وساز است که انتظار می‌رود از همه ابزارها به‌موازات یکدیگر استفاده شود.

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت حضور فعالانه پلیس ساختمان در مناطق شهری و پرهیز از هرگونه اغماض در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و نیز دقت نظر و هوشیاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستا بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز روستایی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد از اراضی موجود در گیلان در حوزه‌ وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو و سازمان محیط‌زیست قرار دارند، گفت: صیانت از حریم راه‌های استان بر عهده مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است که باید ضمن پایش و رصد دقیق در مناطقی که تعدی شده در راستای حراست از اموال، انفال و بیت‌المال، برخورد قانونی شود.

 

در این جلسه گزارش اقدامات صورت گرفته در راستای پیشگیری و مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرستان‌های رشت، بندرانزلی و لاهیجان توسط فرمانداران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل منابع طبیعی گیلان ارائه شد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول