اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

سنگ‌شکن ۳ شهرداری شرق گلستان پلمب شد

رئیس اداره استاندارد شرق گلستان گفت: در راستای عدم استانداردسازی فرایند تولید سه سنگ‌شکن مربوط به شهرداری‌های شرق گلستان پلمب شد.

سنگ‌شکن ۳ شهرداری شرق گلستان پلمب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، محسن خسروی به مناسبت روز جهانی استاندارد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نخستین و اصلی‌ترین وظیفه استاندارد تاییدیه استاندارد، کالیبراسیون و آزمون سیستم‌های توزین است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تا پایان شهریورماه تعداد ۶۸ مورد تاییدیه  ایمنی کیفیت آسانسور انجام شده که از این تعداد، ۶۳ مورد مربوط به تاییدیه اولیه و پنج مورد تاییدیه ادواری بوده است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه تاییدیه ادواری آسانسورها باید هر ساله انجام شود، خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از هرگونه مشکلات و ایمنی جان هموطنان باید مدیران ساختمان و مجتمع‌ها هر ساله تاییدیه آسانسور ادواری خود را انجام دهند و این کار نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

* تعداد ۱۲۰ باسکول جاده‌ای و برقی آزمون شدند

وی درباره آزمون سیستم‌های توزین بیان کرد: سازمان‌استاندارد با اندازه‌شناسی شناخته شده و قدیمی‌ترین قانون استاندارد نیز مربوط به اوزان و مقیاس‌ها مربوط به سال ۱۳۱۲ بوده که هنوز هم تغییر نکرده است.

خسروی گفت: در حوزه آزمون سیستم‌های توزین، باسکول‌های ثابت جاده‌ای، آزمون نازل‌های عرضه سوخت مایع و وسایل سنجش سبک اصناف مورد ارزیابی و نظارت قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در اوائل سال با توجه به تولید و خرید محصولات کشاورزی در منطقه، آزمون باسکول‌های جاده‌ای و برقی مورد آزمون قرار گرفته که در این راستا تعداد ۱۲۰ باسکول جاده‌ای و برقی آزمون شدند.

* برای نخستین بار تعداد ۱۲۰ نازل سی‌ان‌جی در ۲۰ جایگاه در شرق گلستان تست شدند/ شرکت «دلند الکتریک» در حوزه استاندارد محصول خود به عنوان واحد نمونه کشوری معرفی شد

رئیس اداره استاندارد شرق گلستان ابراز کرد:  نازل‌های عرضه سوخت مایع (بنزین و گازوئیل) سه بار در سال مورد آزمون‌ واقع می‌شوند که در این راستا تعداد ۴۶۶ نازل سوخت در ۳۶ جایگاه در شرق گلستان مورد آزمون قرار گرفتند، همچنین برای نخستین بار تعداد ۱۲۰ نازل سی‌ان‌جی در ۲۰ جایگاه در شرق گلستان تست شدند.

وی در حوزه وسایل سنجش سبک اصناف ادامه داد: در شرق گلستان ۲ هزار و ۱۰۰ وسایل سنجش سبک اصناف فعال بوده که از ابتدای سال تا پایان شهریورماه وسایل سنجش سبک اصناف در شهرهای مینودشت و آزادشهر مورد آزمون قرار گرفته و در نیمه دوم قرار است یک‌هزار و ۱۰۰ وسایل سنجش سبک در گنبدکاووس تست شود.

خسروی خاطرنشان کرد: در شرق گلستان تعداد ۲۱۰ پروانه اجباری محصول استاندارد برای حدود ۱۹۰ واحد تولیدی صادر شده و امسال شرکت «دلند الکتریک» در حوزه استاندارد محصول خود به عنوان واحد نمونه کشوری معرفی شده است.

وی بیان کرد: امسال سه پروانه حد مجاز آلاینده‌ها در حوزه محصولات کشاورزی برای زراعین گنبدکاووس، مینودشت و رامیان در راستای فرآوری گوجه‌فرنگی، آلو و نخود صادر شده است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس گفت: با توجه به عدم استانداردسازی فرایند تولید در سه واحد تولیدی سنگ‌شکن شهرداری‌های شرق گلستان و یک باسکول مرکز خرید محصولات کشاورزی پلمب شده و برای دو واحد تولید بتن‌آماده اقدام قضایی صورت گرفت که از این تعداد یک واحد پلمب و محکومیت جریمه نقدی یک واحد دیگر به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال صادر شد.

وی افزود: عدم نظارت و کنترل نهایی استاندارد در مصالح ساختمانی توسط مهندسان ناظر نظام مهندسی سبب چنین اتفاقاتی می‌شود.

خسروی ابراز کرد: تعهد اداره استاندارد شرق گلستان در سال ۱۴۰۰ تعداد یک‌هزار و ۱۰۰ مورد بازرسی است که تاکنون ۵۰۰ مورد بازرسی و ۲۰ مورد نمونه‌برداری خرید انجام شده است.

وی درباره عملکرد شش ماهه اداره استاندارد شرق گلستان گفت: در این مدت ۵۲ مورد نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی و ۷۲ مورد بازرسی و نمونه برداری از واحدهای خدماتی و تولیدی انجام شده و در این راستا سه واحد تولیدی پلمب شده است.

وی بیان کرد: تعداد ۶ مورد بازدیدهای مشترک، تعداد ۱۵ مورد صدور پروانه استاندارد، تعداد ۱۷ مورد بازرسی از مراکز تفریحی و شهربازی، تعداد ۱۷ مورد بازرسی از تاسیسات سلیندر پرکنی گاز مایع، تعداد ۲۲ مورد صدور پروانه مدیر کنترل کیفیت، تعداد پنج مورد تمدید مدیریت کنترل کیفیت، تعداد ۱۴ مورد تمدید پروانه استاندارد و تعداد ۱۵ مورد بازرسی و ارزیابی آزمایشگاه همکار استاندارد از جمله عملکرد شش ماه این اداره است.

خسروی با اشاره به ۱۴ اکتبر برابر با ۲۲ مهرماه روز جهانی استاندارد خاطرنشان کرد: پیام روز جهانی استاندارد در سال ۲۰۲۱ میلادی، «چشم‌انداز مشترک برای جهانی بهتر» است و در این رئیس سازمان بین المللی استاندارد معتقد است که با همکاری مشترک کشورها، مردم را با راه حل‌های واقعی برای مقابله مستقیم با چالش‌های پایدار توانمند کرده و توجه  ما در طرح‌ریزی چندین ساله روز جهانی استاندارد به نمایش روش‌های مختلف مشارکت استانداردهای بین‌المللی در موفقیت اهداف توسعه پایدار جلب شده است.

اداره استاندارد شرق گلستان فعالیت خود را در هفت شهرستان شرق با جمعیت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول