اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

تفریغ بودجه 99| بیش از 70 درصد LPG توزیعی به مصرف‌کننده واقعی نرسید/ یارانه 26 هزار میلیارد تومانی گازمایع

عدم نظارت شرکت سهامی پخش فرآورده‌های نفتی در توزیع و مصرف گازمایع (LPG) موجب شده است بیش از 70 درصد گازمایع توزیع شده در سنوات اخیر به دست مصرف‌کننده واقعی نرسیده و با چندین برابر قیمت توسط شرکت‌های توزیع‌کننده به فروش برسد.

تفریغ بودجه 99|  بیش از 70 درصد LPG توزیعی به مصرف‌کننده واقعی نرسید/ یارانه 26 هزار میلیارد تومانی گازمایع

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طبق گزارش دیوان محاسبات درباره گزارش تفریغ بودجه سال 99، عدم نظارت شرکت سهامی پخش فرآورده‌های نفتی در توزیع و مصرف گازمایع (LPG) موجب گردیده است بیش از 70 درصد گازمایع توزیع شده در سنوات اخیر به دست مصرف‌کننده واقعی نرسیده و با چندین برابر قیمت توسط شرکت‌های توزیع‌کننده به فروش برسد. این موضوع برخلاف مفاد ماده (59) قانون تنظیم‌بخشی از مقررات مالی دولت» است.

با توجه به مابه‌التفاوت پرداختی از طرف دولت به پالایشگاه‌ها بابت اختلاف نرخ مصوب (230 تومان) و نرخ جهانی، مبلغ یارانه پرداختی به شرکت‌های توزیع‌کننده بالغ بر 26،000 میلیارد تومان بوده است. این اقدام در مغایرت با ماده (4) دستورالعمـل «مبـارزه بـا قـاچـاق و عرضه خارج از شبکه‌ی فـرآورده‌هـای نفتـیِ یـارانـه‌ای» است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول